Comunicare in limba engleza, L1. Manual pentru clasa a II-a - Partea I - Contine editia digitala

9786067101362

"Materialul perfect pentru limba engleza."

Autor: Bianca Popa, Marina Franculescu, Mariana Popa, Diana Zografi
Editura: Arthur
Anul aparitiei: 2016
Nr. Pag: 80
Limba: Engleza
Disciplină: Limba Engleza
Format: 20X27 cm
Vârstă: 8 ani, 9 ani
in stoc
11.90 lei
+

Descriere




Structura manualului
Manualul tiparit
Continuturile lexico-tematice si de comunicare ale manualului sunt repartizate in doua volume, corespunzatoare celor doua semestre scolare.

Fiecare volum are 80 de pagini si cuprinde:
trei unitati tematice;
fise-test de autoevaluare (I Can Do It) la sfarsitul fiecarei unitati;
o recapitulare sumativa, semestriala;
un test de evaluare semestriala;
jocuri lexicale (Let's play!) i proiecte (Project), care reprezinta modalitati complementare de fixare si consolidare a cunostintelor;
lectii opfionale, consacrate prezentarii s i insuirii unor elemente culturale reprezentative (Christmas, Halloween);
vocabularul tematic (My Picture Dictionary), ilustrat si cu suport audio;
instrutiuni pentru jocuri;
sugestii de jocuri didactice;
transcrierea continuturilor audio.

Al doilea volum contine in plus o recapitulare finala, sub forma unor ateliere (Workshops) la dispozitia profesorului.
In tabla de materii a fiecarui volum se regasesc continuturile fiecarei sectiuni (titluri, tematica abordata, competentele, vocabularul si cantecele/poeziile propuse).

Manualul digital
CD-ul multimedia include continuturile din manualul tiparit si activitati multimedia.
Ill. Structura unel unltatl
Fiecare dintre cele sase unitati este alcatuita din patru lectii, organizate pe teme din universul familiar, imediat.
Ultima lectie din unitate, lectia a patra, este destinata lumii magice a basmelor si este intotdeauna o secventa conturata in jurul unui basm/a unei povesti (Once upon a Time) .

IV. Structura unei lectii
Conceptia manualului
Demers didactic
In proiectarea manualului, autorii au tinut seama de sugestiile si recomandarile programei scolare, favorizand: invatarea in context, cu scopul de a evita memorarea si recitarea de cuvinte/propozitii simple si de a facilita transferarea si reutilizarea acestora in situatii noi de comunicare; diversitatea contextelor de invatare; folosirea nonverbalului pentru intuirea conceptelor, prin experienta directa; combinarea verbalului (receptat sau exprimat) cu limbajul corporal, vizual sau muzical; abordarea ludicii, prin activitati atragatoare.

Exercitii si activitati
Exercitiile si activitatile propuse - ca modalitati de exersare si antrenament - ilustreaza contexte/tematici sugerate de programa si acte de vorbire asociate (cuvinte si structuri prioritare din universul familiar, imediat) si constituie baza de pornire pentru acumularea unui lexic minimal, care sa permita dezvoltarea de deprinderi si cunostinte elementare in limba straina studiata. Tinta acestora este de a stimula dezvoltarea cognitive, dezvoltarea limbajului si a comunicarii, a premiselor de citit- scris,fara a neglija dezvoltarea socio-emotionala, curiozitatea, initiativa si creativitatea.
Pentru stimularea dezvoltiirii cognitive si a limbajului, dar si pentru formarea si dezvoltarea unor competente si capacitati elementare, recomandate de programa, manualul propune diverse exercitii si activitati, de dificultate progresiva, care urmaresc: stimularea comuniciirii receptive: sa asculte, sa observe, sa recunoasca si sa inteleaga sunete, cuvinte uzuale, propozitii simple, mesajul global al unor cantece/poezii pentru copii etc.; formarea primelor deprinderi de vorbire in limba studiata: sa pronunte dupa model, sa recunoasca si sa numeasca obiecte cunoscute/personaje/actiuni simple, demonstrand intelegerea unui desen/unei imagini / unei comenzi, sa formuleze mesaje scurte de prezentare personala si de prezentare a unei persoane/a unui personaj cunoscut, sa recunoasca pozitiile de baza ale unor obiecte, sa exprime cereri simple, sa raspunda la intrebari simple, sa participe la jocuri de comunicare (Talk with your partner) etc.

Pentru a facilita invatarea si a consolida achizitia de comunicare, exercitiile proiectate sunt realizate in spirit ludic (labirint, puzzle, sudoku, siruri logice, jocul intrusului - Odd one out- etc.).
Dezvoltarea premiselor de citit - scris se rezuma la lucrul cu cartea, la recunoasterea globala a etichetelor cu litere majuscule, care insotesc desenele care expliciteaza lexicul.
Majoritatea exercitiilor si activitatilor propuse in manualul tiparit au un corespondent digital, identic sau usor modificat. Acestea sunt insotite de butoane- asociate cerintei - care indica activitatea principala de efectuat (Listen, Tick etc.). Exercitiile care nu au corespondent digital nu sunt insotite de butoane.
Manualul are un caracter interdisciplinar: continutul imbina cunostinte primare din diferite domenii ale cunoasterii si favorizeaza intersectarea mai multor discipline: discipline artistice (trasare, colorare, desen), matematica (cifre), cunoasterea mediului (plante, animate), geografie minimala, literatura pentru copii, muzica.

Evaluare, autoevaluare, consolidare
In manualul tiparit si in cel digital sunt prevazute mai multe secvente de evaluare: autoevaluare (/ Can Do It!) la sfarsitul fiecarei unitati

• activitati de consolidare prin jocuri lingvistice (Let' s play) sau proiecte de grup la finalul fiecarei unitati;
• evaluari sumative partiale (Test semestrial) • activitati de consolidare $i evaluare sumativa partiala (Revision Ul - U3 si Revision U4-U6) • evaluare sumativa finala (Final Revision: Workshops).

VII. Concluzii
Prin ilustratiile de calitate, diversitatea tematica, varietatea si caracterul ludic al tehnicilor de exersare-invatare si prin numeroasele activitati suplimentare la alegere, manualul ofera o abordare atragatoare si eficienta, o modalitate creativa de invatare in context a unei limbi straine - ceea ce corespunde intru totul recomandarilor Programei scolare pentru disciplina optionala Comunicare in limba moderna 1, 2013 - care permite o abordare didactica flexibila, personalizata, adaptata grupului de copii si optiunilor metodologice ale profesorului.