Manual Istorie pentru clasa a XII-a (Zoe Petre)

9786068609706

"Studiind acest manual, veti reusi sa va dezvoltati o serie de competente fundamentale legate de activitatea istoricului, dar si de lectura avizata a surselor cotidiene de informatie."

Autor: Zoe Petre
Editura: Corint
Anul aparitiei: 2016
Nr. Pag: 160
Limba: Romana
Disciplină: Istorie
Format: 20.5X26 cm
Vârstă: 18 ani, 19 ani
in stoc
33.50 lei
+

Descriere

Cuvant-inainte

Autorii manualului de fata si-au propus sa prezinte istoria locuitorilor spatiului romanesc in context european. Evolutiile politice, economice si culturale din istoria romanilor, ca si cele din istoria minoritatilor nationale au fost strans legate de fenomenele petrecute pe o scara mai larga, iar acestea au influentat, la randul lor, uneori dramatic, modul in care romanii din diferite epoci si-au perceput prezentul. Scrisoarea lui Stefan cel Mare adresata principilor crestini, memoriile boieresti trimise marilor puteri in secolul al XVIII-lea, dar si modelele politice pe care generatia pasoptista le-a introdus in Romania sunt doar cateva exemple ale acestei relatii, care adesea s-a manifestat pe durata mai multor generatii. La fel, romanii au fost parte a unor evolutii globale. De la calatoria spatarului Nicolae Milescu la expeditiile lui Emil Racovita, de la planurile secrete ale lui Constantin Brancoveanu cu lmperiul Habsburgic si pana la procesul de integrare euroatlantica, istoria romanilor se impleteste cu aceea europeana.

Studiind acest manual, veti reusi sa va dezvoltati o serie de competente fundamentale legate de activitatea istoricului, dar si de lectura avizata a surselor cotidiene de informatie. In scopul unei facile utilizari a manualului, vom trece in revista, pe scurt, tipurile de lectii care il structureaza. O prima categorie o reprezinta lectiile care includ noile continuturi. Acestea sunt axate pe informatiile legate de temele din programa si constituie un suport al activitatii desfasurate la clasa si acasa. Apoi, studiile de caz, care detaliaza o serie de teme relevante pentru perioada istorica tratata si sunt dedicate cu precadere studiului individual. Acestea sunt formate in principal din surse primare si secundare. In al treilea rand, autorii au inclus lectii de sinteza; acestea abordeaza fenomene de ansamblu, ce caracterizeaza o epoca sau alta din cele propuse de programa. In sfarsit, sunt lectii de evaluare, al caror principal scop este fixarea cunostintelor si autoevaluarea progresului realizat in parcurgerea materiei – nu intamplator au fost incluse si sarcini de lucru in conformitate cu proba de bacalaureat la disciplina istorie.

Utilizarea manualului nu suplineste activitatea de la clasa. Alaturi de explicatiile profesorului, manualul ofera – prin textul de autor – o baza de reflectie asupra temelor prezentate la clasa, dar si asupra metodelor de lucru in acest domeniu. La paginile 4-5, in Cuprins, sunt indicate si competentele pe care autorii le-au pus in centrul diferitelor capitole. Dupa lectura textului de autor, sugeram o analiza a surselor istorice, scrise si vizuale. In sfarsit, exercitiile sunt destinate utilizarii in contexte concrete de evaluare a informatiilor si deprinderilor exersate in clasa. Bibliografia de la sfarsitul manualului a fost selectata tinandu-se cont cu precadere de accesibilitatea lucrarilor indicate.

O ultima sugestie, destinata in special celor care se indreapta spre un examen de admitere in domeniul stiintelor sociale: utilizarea acestui manual sa fie sustinuta de reluarea temelor din manualul pentru clasa a XI-a, mai ales atunci cand sunt abordate lectiile de sinteza si studiile de caz. Aceasta le va oferi un plus de informative celor interesati de istorie.