Metode active de predare a matematicii in gradinita si scoala primara - Cerasela Campanu

9786065832190
Autor: Cerasela Campanu
Editura: Rovimed
Anul aparitiei: 2011
5%
in stoc
Pret vechi: 21.42 lei
20.35 lei
Discount: 1.07 lei (5%)
+

Descriere

Cunoscand locul important pe care il ocupa matematica in cadrul obiectelor de invatamant si faptul ca exercita o influenta variata asupra dezvoltarii psihice a elevilor, am ales spre cercetare o tema la acest obiect.
VIATA CUPRINDE MATEMATICA iNTOCMAI CUM AERUL CUPRINDE OXIGENUL.
Nimanui nu-i mai poate fi azi straina gandirea matematica care este cea mai in masura sa ofere capacitati de abstractizare, flexibilitate, stranse legaturi cu viata. Matematica este un element de neinlocuit in cultura omului modern si nu trebuie transmisa ca o stiinta gata facuta, ci ca un mod de gandire.
Vrem sau nu vrem, viata din jurul nostru, se bazeaza pe matematica. De la tabla inmultirii, indispensabila oricui, de la cumpararea unei paste de dinti, la folosirea cardului pentru achitarea unor plati si pana la luarea unei decizii oricat de importante ar fi ea.
in mod indirect matematica ne este utila in cautarea unor argumente pentru judecatile pe care le facem, oricand si oriunde. Ea ne dezvolta gandirea independenta. Ne dezvolta deprinderea de a lucra independent, de a argumenta afirmatiile pe care le facem, dorinta de a intelege totul.
in matematica nu se lucreaza doar cu mintea, pasiunea este motorul activitatii. Numai ceea ce se dobandeste prin efort propriu are temeinicie, numai o rezolvare prin mijloace proprii te determina sa incerci tensiunea si bucuria triumfului descoperirii.
Ca urmare a acestei constatari si in straduinta mea de a traduce noul curriculum, am cautat sa folosesc in actul didactic acele strategii care sa-i activeze pe elevi, sa-i determine sa persevereze, dandu-le incredere in fortele proprii prin incurajari permanente.
Deosebit de importanta mi-a fost cunoasterea particularitatilor psihopedagogice ale elevilor. Aceasta pentru ca finalitatile urmarite, metodele si procedeele aplicate, continuturile actioneaza asupra elevului nu in mod nemijlocit, ci filtrate prin atitudinea lui fata de acestea, prin prisma particularitatilor sale individuale. De asemenea, am evitat uniformizarea lor si am adoptat deseori strategii de diferentiere, cautand sa creez fiecarui elev situatii favorabile invatarii.
Am acordat o atentie deosebita perfectionarii metodico-pedagogice de specialitate, planificarii si desfasurarii lectiilor, diversificarii formelor de organizare a procesului de invatamant in vederea antrenarii elevilor la activitati variate si mobilizatoare, care sa determine flexibilitatea si sa dezvolte procesele intelectuale, afective si volitive.
Pornind de la aceste considerente, lucrarea doreste sa demonstreze ca utilitatea metodelor active in lectiile de matematica, reprezinta o cerinta fundamentala, cu multiple valente formative in dezvoltarea operatiilor gandirii, cale care duce la cresterea randamentului scolar.
Colaborand aspecte din experienta proprie cu cele din literatura de specialitate, am desprins in lucrarea de fata, cateva aspecte care mi-au retinut atentia prin tangentele pe care le au cu subiectul temei de cercetare.
La varsta mica copiii invata unele tehnici elementare ale activitatii intelectuale. Interesul pentru studiu se afla intr-o stare incipienta.
Interesul pentru matematica, se cultiva prin continutul invatamantului matematic, prin dezvaluirea secretelor matematice, prin activitatea matematica. Copiii de varsta mica dau o nuanta afectiva intregii lor activitati, de aceea insusirea temeinica a cunostintelor depinde in mare masura de modul cum sunt prezentate acestea, de strategia didactica folosita, cat si de pregatirea cadrului didactic.