Parinti implicati - Garry Burnett, Kay Jarvis

9789736799310

"In prezenta lucrare se ofera o serie intreaga de sugestii."

Autor: Kay Jarvis, Garry Burnett
Editura: Aramis
Anul aparitiei: 2016
Nr. Pag: 172
Limba: Romana
Format: 23.5X15.5 cm
Vârstă: 10 ani, 11 ani
in stoc
16.38 lei
+

Descriere



Parintii sunt primii profesori ai copilului, inzestrati cu rabdare, care joaca un rol deosebit de important in procesul de invatare al copiilor. Invatarea in cadrul familiei reprezinta una dintre cele mai eficiente metode pentru a veni in sprijinul celor dezavantajati, care fac parte din societatea noastra.
Aceasta ofera posibilitatea de a consolida rolul familiei si de a schimba optica privind educatia, de a forma comunitati locale puternice, de a largi sfera de participare atunci cand este vorba despre procesul de invatare.

- DfEE (in prezent DfES, Departamentul pentru Educatie si Abilitati),
Excellence In Schools (Excelenta in scoli),

Atat autoritatile active pe plan local, cat si cele din structurile centrale sunt de parere ca parintii ,,sunt interesati foarte putin sau deloc in ceea ce priveste educatia copiilor lor". Oricum, acest proiect a fost demarat pe baza rezultatelor obtinute in cercetare, precum si din propria noastra experienta, pe care am acumulat-o lucrand cu scolile si comunitatile existente pe plan local. Porind de la aceste experiente a reiesit faptul ca parintii manifesta un interes deosebit in ceea ce priveste educatia copiilor lor. Lucrul pe care poate ca ei nu il stapanesc este o experienta pozitiva in ceea ce priveste scolile sau lipsa unor metode prin care isi pot ajuta copiii.
Acest program a luat nastere intr-un mod cu totul obisnuit si lipsit de spectaculozitate, fiind vorba despre colaborarea dintre parinti si cadrele didactice de la Kingston upon Hull, respectiv cadrele universitare de la University of Lincoln. ldeea initiala a fost cea potrivit careia copiii si parintii din Hull ar trebui sa acumuleze o oarecare experienta in ceea ce priveste posibilitatile legate de studiile superioare, imediat dupa incheierea studiilor obligatorii.
Ideea initiala a fost aceea de a familiariza copiii cu mediul universitar prin organizarea unor vizite la anumite universitati, unde erau organizate cursuri care aveau la baza tehnologia informatiei, parintii urmarind procesul de invatare din spatele unor oglinzi mascate (cu acordul copiilor). Programul initial a suferit ulterior modificari, transformandu-se intr-unul centrat mai mult pe parinti. Din discutiile cu parintii a rezultat ca acestia ar fi dorit sa participe la procesul de invatare, fiind urmariti de copii. Acest mod de lucru s-a bucurat de un mare succes, in conditiile in care deopotriva atat parintii, cat si copiii erau implicati in procesul de invatare, astfel incat s-a luat decizia sa se puna la punct un program de studiu care sa fie recunoscut oficial, bazat pe implicarea celor doua parti, plecandu-se de la convingerea ca parintii vor sustine si vor aprecia valoarea pregatirii scolare a copiilor lor, daca inteleg la randul lor care sunt beneficiile educatiei, in conditiile in care obtin o acreditare din partea unei institutii de invatamant superior pentru munca depusa.
Nu exista nicio indoiala in ceea ce priveste faptul ca parintii si copiii au avut mult de castigat de pe urma experientelor legate de invatare existente in cadrul proiectului. Acest lucru se datoreaza intr-o anumita masura si entuziasmului deosebit de care au dat dovada Kay si Garry, care au depus un efort considerabil si au pus foarte mult suflet in acest program. Acest lucru se poate dovedi si avandu-se in vedere materialele pe care le-au pus la punct. Dincolo de cuvintele mele, care ii flateaza, testul pentru ei il reprezinta reactiile pe care le au atat copiii, cat si parintii in ceea ce priveste posibilitatile de a invata eficient, care sunt prezentate in materialele din aceasta lucrare.
Experienta acumulata in cadrul proiectului contrazice intru totul conceptia conform careia in randul parintilor se manifesta un grad ridicat de indiferenta in ceea ce priveste procesul de invatare. Dimpotriva, este evidenta nevoia de a se pune la punct mai multe programe de acest gen, care sa corespunda interesului ridicat pe care il manifesta parintii fata de copiii lor, dar si fata de procesul de invatare.
Va dorim mult succes in utilizarea prezentelor materiale si speram ca atunci cand le veti consulta va va face la fel de multa placere ca si noua.

Don Blackburn,
Director al Hull School of Health and Social Care
University of Lincoln