Probleme de matematica pentru clasa a IX-a Consolidare

9789734725809

Prezenta culegere se adreseaza tuturor elevilor de clasa a IX-a, indiferent de profil sau filiera, fiind destinata consolidarii continuturilor prevazute de programa scolara. Nivelul de aptitudini, cunostinte si tehnici difera de la o clasa la alta, de la un colectiv la altul, dar credem ca rolul profesorului este si acela de a selecta ceea ce este potrivit pentru elevii sai, fara improvizatii, pregatind cu atentie si rigoare lectiile.

Autor: Lucian Dragomir, Adriana Dragomir, Badescu Ovidiu
Editura: Paralela 45
Anul aparitiei: 2017
Nr. Pag: 288
Limba: Romana
Disciplină: Matematica
Format: 16X23.5 cm
Vârstă: 15 ani, 16 ani
Momentan Indisponibil
22.00 lei

Descriere



Prefata


Aceasta lucrare a fost scrisa cu suflet si truda, din dorinta de a oferi tuturor elevilor de clasa a IX-a ( si nu numai ) o colectie de probleme si exercitii utile. Acestea au constituit in ultimii 27 de ani subiecte la lucrari scrise, chestiuni mai simple sau un pic mai problematice in incercarile la tabla, toate propuse elevilor lor de catre autori; pe langa acestea, au fost inserate probleme relevante, speram, de la diverse concursuri si examene. In mare masura, cartea este de fapt o culegere de autor, asemenea multora pe care le au unii dintre colegi in geanta, prin dosare si caiete muncite cu atatea generatii.


Revenind la resorturile intime care au dus la redactarea acestei lucrari, credem ca nu gresim daca reamintim tuturor ca, aproape zilnic, trebuie sa ,,rezolvam o problema", sa luam cel putin o decizie. A gasi solutia, calea cea buna, inseamna a gandi. Matematica scoIara ar trebui astfel, in primul rand, sa invete tinerii sa gandeasca. Nu in ultimul rand, frumusetea rationamentului matematic, tehnicile specifice de lucru ar trebui sa deschida

poarta spre diverse domenii ale stiintei, spre arta si viata cotidiana. Elevii, si nu numai

ei, trebuie sa simta ca matematica si comorile ei le sunt si le vor fi utile azi si mai ales maine; evident, asta nu e deloc usor realizabil, mai ales ca, fata de alte discipline, tematica este, vrem, nu vrem, mai abstracta. Am incercat totusi sa pastram un echilibru intre notiuni si aplicatii, din dorinta si necesitatea de a prezenta, pe cat posibil, o matematica mai atractiva. Apropierea orelor de matematica de tot ceea ce ne inconjoara, viata de zi cu zi, nu credem ca e posibila in permanenta; poate e mai important sa facem orele placute si atractive prin atmosfera creata, prin caldura transmisa, prin cultivarea dialogului, prin crearea unor situatii afectiv pozitive.

Este posibil sa fim criticati, din nou, pentru ca ponderea exercitiilor cu grad sporit de dificultate este prea mare. Trebuie sa subliniem ca prezenta culegere se adreseaza tuturor elevilor de clasa a IX-a, indiferent de profil si filiera. Nivelul de aptitudini, cunostinte si tehnici difera de la o clasa la alta, de la un colectiv la altul; credem ca rolul profesorului este si acela de a selecta ceea ce este potrivit pentru elevii sai, fara improvizatii, pregatind cu atentie si rigoare orice lectie.

Multumim tuturor colegilor si prietenilor care, intr-un fel sau altul, ne-au ajutat si sustinut in timp in demersul personal didactic si, nu in ultimul rand, elevilor nostri, care au intrebat, au rezolvat, au corectat, au sugerat.

0 mentiune speciala merita totusi Diana Baila, Lorena Krocos si Cristian Pop, patru dintre elevii care au ajutat, din suflet si cu pricepere, la redactarea acestei colectii matematice .

Evident, ca orice incercare omeneasca, aceasta carte este perfectibila. Asteptam, asadar, sugestii, observatii, comentarii binevoitoare.



Autorii