Teste de evaluare a competentelor matematice. Invatarea prin teste predictive, formative si sumative. Clasa a VIII-a

9789734719860
Autor: Catalin Mihai Ursu, Dorina-Maria Pop, Adonia-Augustina Opris, Alina Elena Nitu, Nicolae Musuroia, Gheorghe Maiorescu, Andrei Ilonta, Vasile Ienutas, Andrei Horvat-Marc, Emil Cozac, Alina Codreanu, Simona Ceacu, Gabriela Bucovala, Marieta Breitkopf
Editura: Paralela 45
Anul aparitiei: 2014
12%
Momentan Indisponibil
Pret vechi: 14.00 lei
12.32 lei
Discount: 1.68 lei (12%)

Descriere

Teste de evaluare a competentelor matematice. Invatarea prin teste predictive, formative si sumative. Clasa a VIII-a, Breitkopf Marieta, Bucovala Gabriela, Ceacu Simona, Codreanu Alina, Cozac Emil, Horvat-Marc Andrei, Ienutas Vasile, Ilonta Andrei, Maiorescu Gheorghe, Musuroia Nicolae, Nitu Alina Elena, Opris Adonia-Augustina, Pop Dorina-Maria, Ursu Catalin Mihai
 

In conformitate cu Recomandarea Parlamentului European si a Consiliului Uniunii Europene privind competentele-cheie din perspectiva invatarii pe parcursul intregii vieti (2006/962/EC), actuala programa scolara pentru disciplina Matematica, aprobata prin Ordin al Ministrului nr. 5097/09. 09. 2009, `vizeaza direct competente matematice si competente de baza in stiinte si tehnologii si indirect asigura transferabilitatea tuturor celorlalte competente-cheie, prin deschiderea catre abordari interdisciplinare si transdisciplinare`.
In perspectiva schimbarilor majore din invatamantul preuniversitar, evaluarea competentelor matematice se instituie ca mijloc de formare a elevului si de observare a evolutiei performantelor sale, reprezentand o parte integranta a procesului de invatamant si nu ceva suprapus acestuia.

Prezenta lucrare, prin modul absolut nou de abordare a evaluarii competentelor matematice, vine in sprijinul elevilor, profesorilor, parintilor si al factorilor de decizie implicati in educatie, cu scopul de:

  • a diagnostica transversal nivelul de pregatire al elevilor evaluati;
  • a prognostica si orienta diferentiat activitatea didactica de predare-invatare-evaluare in vederea remedierii/imbunatatirii performantelor elevilor;
  • a realiza o abordare inter- si transdisciplinara;
  • a asigura corectitudinea ierarhizarii si clasificarii elevilor intr-un mediu competitiv;
  • a transforma elevul intr-un partener al profesorului in actul de evaluare, prin autoevaluare si evaluare controlata;
  • a furniza un feedback de reglare si autoreglare a atitudinii celor doi parteneri ai actului edu-cational, elevul si profesorul.

Diagnosticarea la timp a deficientelor, a punctelor slabe, dar si a punctelor tari ale celor doi parte-neri face ca dialogul educational dintre profesor si elev sa capete consistenta si eficacitate.

prof. Daniel Grigorescu