Irational in mod previzibil. Fortele ascunse care ne influenteaza deciziile - Dan Ariely

9789731931371
Autor: Dan Ariely
Editura: Publica
Anul aparitiei: 2010
20%
in stoc
Pret vechi: 65.00 lei
52.00 lei
Discount: 13.00 lei (20%)
+

Descriere

  Suntem cu totii mult mai putin rationali decat presupune teoria economica standard. In plus, aceste manifestari irationale de care noi dam dovada nu sunt nici intamplatoare, nici absurde. Ele sunt sistematice si, din moment ce le repetam iar si iar, sunt previzibile.
  Prin urmare, nu vi s‑ar parea logic sa modificam teoria economica standard, s‑o scoatem din spatiul psihologiei naive (care adesea pica proba gandirii rationale, a introspectiei si – cel mai important – a unei atente examinari empirice)?
  Exact acesta este lucrul pe care incearca sa‑l realizeze domeniul in formare al economiei comportamentale – precum si cartea de fata, ca mica parte din acest demers.
Dan Ariely
 
  O carte splendida, care te si pune pe ganduri, te si amuza, vorbind despre o multime de lucruri: incepand cu forta remediilor placebo si terminand cu placerile unui pahar de Pepsi. Ariely da in vileag festele subtile, dar redutabile, pe care ni le joaca propria minte si ne arata cum putem sa nu ne lasam pacaliti.
Jerome Groopman, profesor, Facultatea de Medicina Harvard
  Dan Ariely este un geniu al intelegerii comportamentului uman. Niciun economist nu reuseste mai bine sa dea la iveala si sa explice ratiunile ascunse ale alegerilor noastre bizare, pe piata si in afara ei. Irational in mod previzibil ne va remodela, o data pentru totdeauna, felul in care vedem lumea si pe noi insine.
James Surowiecki, autorul cartii The Wisdom of Crowds
  Irational in mod previzibil este nebunesc de originala. Ne arata de ce – mult mai adesea decat ne place sa recunoastem – oamenii fac greseli prostesti, uneori dezastruoase. Ariely nu doar ca ne ofera o lectura fascinanta, ci ne face si mult mai intelepti.
George Akerlof, laureat al Premiului Nobel pentru economie in 2001 si profesor de economie la University of California, Berkeley
  Cu tolba plina de experimente istete, idei interesante si anecdote incantatoare, Dan Ariely este un ghid intelept si amuzant in intelegerea metehnelor, a erorilor si a gafelor comise de oameni in luarea deciziilor de zi cu zi.
Daniel Gilbert, profesor de psihologie la Harvard University

  Dan Ariely este titularul catedrei James B. Duke de Economie behaviorista, la Duke University. In cadrul acesteia mai preda si la Center for Cognitive Neuroscience, School of Medicine si la Facultatea de Economie.
  Este unul dintre fondatorii organizatiei Center for Advanced Hindsight. A studiat psihologie la Universitatea din Tel Aviv, si-a luat masterul in Psihologie cognitiva de la University of North Carolina si are un doctorat in Administrarea afacerilor (Duke University).
  Scrie pentru reviste de specialitate, dar si, ocazional, pentru New York Times, Washington Post, Financial Times.