Descriere
Bestseller
Traducere de Nicolae-Florentin Petrisor
Cum poti determina pe cineva sa faca ceea ce doresti tu sa faca? Raspunsul psihologilor sociali e simplu: nu trebuie nici sa ai putere de seductie, nici sa fii un geniu al persuasiunii sau sa detii o pozitie de forta, ci doar sa cunosti si sa aplici anumite tehnici de manipulare.
Vom intelege aceste tehnici citind povestea plina de umor a doamnei O. Viata ei este o adevarata drama, deoarece nu e in stare sa recunoasca si sa contracareze incercarile de manipulare ale celor cu care intra in contact zi de zi, de la vinzatori pina la cersetori. Situatiile in care doamna O. cade victima manipulatorilor din jurul ei le permit autorilor sa prezinte strategiile cu ajutorul carora putem obtine de la alte persoane lucruri cu care altminteri ele nu ar fi niciodata de acord. Revizuita si completata la aceasta editie cu un capitol despre manipularea de masa folosita in marketing, cartea a fost reeditata de mai multe ori in Franta si tradusa in peste zece limbi.
Din cuprins:
Capcanele deciziei - Amorsarea - O afacere buna - Momirea - Piciorul-in-usa - Usa-in-nas - Atingerea fizica - Etichetarea - Manipularea in viata de zi cu zi - De la manipularea interindividuala la manipularea de masa: cazul marketingului
Robert-Vincent Joule este profesor universitar si conduce Laboratorul de Psihologie Sociala al Universitatii din Provence.
Impreuna, Robert-Vincent Joule si Jean-Leon Beauvois au mai publicat Soumission et ideologies (1981), A radical dissonance theory (1996) si La soumission librement consentie (1998).
Impreuna, Robert-Vincent Joule si Jean-Leon Beauvois au mai publicat Soumission et ideologies (1981), A radical dissonance theory (1996) si La soumission librement consentie (1998).
Jean-Leon Beauvois este profesor universitar si cercetator in psihologie clinica la Paris, Nancy, si in psihologie sociala experimentala la Nancy, Caen, Grenoble, Nisa. I