Descriere
In cadrul cercetarii relatiei stima de sine – reusita scolara, s-a elaborat si implementat un program ameliorativ adresat preadolescentilor (elevi de 12-13 ani - clasa a VI-a) cu stima de sine redusa si medie.
Scopul principal al cercetarii a fost realizarea unui „portret” al elevului cu stima de sine redusa si medie, elev beneficiar al unui program ameliorativ de consiliere in urma caruia isi modifica pozitiv aprecierea de sine, reusita scolara (academica) si isi constientizeaza potentialul in alte domenii unde ar putea reusi (domeniul sportiv, artistic, atractivitate fizica, interrelationare).
Scopul principal al cercetarii a fost realizarea unui „portret” al elevului cu stima de sine redusa si medie, elev beneficiar al unui program ameliorativ de consiliere in urma caruia isi modifica pozitiv aprecierea de sine, reusita scolara (academica) si isi constientizeaza potentialul in alte domenii unde ar putea reusi (domeniul sportiv, artistic, atractivitate fizica, interrelationare).
Scopul programului ameliorativ adresat elevilor cu stima de sine redusa este crearea unui parteneriat real consilier scolar – elevi – parinti – profesori-diriginti. Obiectivul principal al unui astfel de miniprogram ar fi dezvoltarea stimei de sine a preadolescentilor.
Programul ameliorativ dovedeste eficacitatea activitatilor de consiliere care favorizeaza autocunoasterea si intercunoasterea, dezvoltand stima de sine a preadolescentilor si previne modificarile negative la nivelul intensitatii si al stabilitatii stimei de sine.
Cuprins
Argument
Relatia stima de sine – reusita, valorificata prin activitatile de consiliere
Repere metodologice in cercetarea relatiei stima de sine – reusita scolara
Prezentarea, analiza si interpretarea rezultatelor cercetarii
Epilog