Descriere
La 15/28 august 1916, Romania a intrat in Primul Razboi Mondial, de partea puterilor Antantei, care promiteau sprijin in realizarea unitatii nationale – visul romanilor inca din vremuri stravechi.
La decretarea mobilizarii generale, valorificand experienta proprie si pe cea acumulata pe Frontul de vest, aviatia romana avea o conceptie organizatorica si de actiune corespunzatoare timpului. Nu putem afirma acelasi lucru si despre dotarea cu aparate de zbor si instruirea personalului navigant.
In prima zi de razboi, aviatia romana dispunea de 24 de avioane (8 Maurice Farman tip 9 –11, 5 Blériot, 4 Voisin L. 3/5, 4 Morane Saulnier, 1 M. Farman, 1 H. Farman – 20, 1 Caudron G. 3 si 1 Aviatik), toate nearmate si de modele vechi. Alte 20 de avioane se aflau in scolile de pilotaj, aparate de zbor care nu puteau executa misiuni pe front. Cu un efectiv de 1 293 de soldati, subofiteri si ofiteri din care 97 de piloti si 84 de observatori aerieni, aviatia romana avea un deficit de 1 462 de oameni si 130 de avioane, fata de necesitatile frontului asa cum stabilisera strategii militari romani.
La decretarea mobilizarii generale, valorificand experienta proprie si pe cea acumulata pe Frontul de vest, aviatia romana avea o conceptie organizatorica si de actiune corespunzatoare timpului. Nu putem afirma acelasi lucru si despre dotarea cu aparate de zbor si instruirea personalului navigant.
In prima zi de razboi, aviatia romana dispunea de 24 de avioane (8 Maurice Farman tip 9 –11, 5 Blériot, 4 Voisin L. 3/5, 4 Morane Saulnier, 1 M. Farman, 1 H. Farman – 20, 1 Caudron G. 3 si 1 Aviatik), toate nearmate si de modele vechi. Alte 20 de avioane se aflau in scolile de pilotaj, aparate de zbor care nu puteau executa misiuni pe front. Cu un efectiv de 1 293 de soldati, subofiteri si ofiteri din care 97 de piloti si 84 de observatori aerieni, aviatia romana avea un deficit de 1 462 de oameni si 130 de avioane, fata de necesitatile frontului asa cum stabilisera strategii militari romani.