Cetatea de cuvinte - Compuneri pentru clasa a IV-a

9786065746411

"Conţinutul compunerilor este accesibil, atractiv prin referire la Universul copilăriei, şi creează un cadru propice de comunicare nuanţată, cu valori instructiv – educative, pertinente vârstei copilăriei."

Autor: Maria Raicu
Editura: Ars Libri
Anul aparitiei: 2016
Nr. Pag: 128
Limba: Romana
Disciplină: Comunicare In Limba Romana
Format: 16.5X23 cm
Vârstă: 10 ani, 11 ani
in stoc
12.00 lei
+

Descriere

Principiul flexibilitatii, promovat de reforma curriculara, impune invatamantului romanesc, in primul rand, realizarea unui echilibru intre formele comunicare.

In acest context, cultivarea limbii se inscrie pe coordonatele majore ale atingerii idealului educational, iar exprimarea si scrierea corecta si ingrijita constituie un deziderat de educare a limbajului, inca din clasele primare. A-i invata pe elevi sa vorbeasca si sa scrie corect in limba romana este o datorie de onoare a scolii si un act de cultura cu profunde rezonante pe plan individual si social.

Pentru ca elevii sa dobandeasca priceperi si deprinderi de folosire a limbii in toate situatiile de comunicare trebuie determinati sa inteleaga si sa aplice faptele de limba.

Ca raspuns la aceste cerinte, cartea de compuneri pentru clasa a IV-a “Cuvantul care contruieste" aduce un continut bogat si accesibil in constructia comunicarii, pentru a-i obisnui pe elevi cu exprimarea si scrierea functionala, corecta si nuantata.

Compunerile din aceasta carte isi au originea in universul copilariei, in lumea povestilor, in lumea celor care nu cuvanta, si urmaresc indeaproape cerintele programei de ,,limba romana" si ale manualelor alternative pentru clasa a IV-a.

Fiecare compunere din carte justifica rolul cuvintelor de “imbracaminte”•estetica a comunicarii, avand si o rezonanta afectiva.

Cartea ofera modele de constructie a comunicarii corecte si functionale in toate tipurile de compuneri prevazute in programa, integrand folosirea ortogramelor in situatii autentice de comunicare.

Prin continuturile lor, compunerile constituie mijloace reale de imbogatire a exprimarii si adaptarea acesteia in diferite situatii de comunicare.

In carte se gasesc modele de compuneri redactate la persoana I, a II-a, a III-a, comunicare dialogata, comunicare eficienta, precum si modele de comunicare libera prin scrierea imaginativa.

Legea compunerilor de experienta copilului creeaza un cadru confortabil de comunicare, ii incurajeaza pe elevi intr-o forma de exprimare nuantata.

Sunt evidentiate, prin continuturi diverse, valente moral-educative la varsta copilariei punandu-se accent pe elemente de ordin calitativ: valori, atitudini, decizii.

Prin forma si continutul lor, compunerile din aceasta carte creeaza un profil de exprimare, in care devin functionale, atat expresiile artistice din textele literare, cat si expresii uzuale, obisnuite.

Abordate interdisciplinar, compunerile pot stimula capacitatea de analiza si sinteza, imaginatie si ajuta la formarea deprinderii de scriere corecta.

Continutul inventiv al compunerilor ii pregateste pe elevi pentru o invatare creativa, pentru dezvoltarea spontaneitatii si formarea atitudinilor estetice, calitati care-i vor ajuta sa-si exprime gandurile intr-o forma eleganta.

Abordarea compunerilor ca forma de constructie elaborata a comunicarii pe criteriul calitativ, rezolva una dintre problemele educatiei estetice in clasele primare.

Avand un caracter practic, lucrarea vine in sprijinul elevilor pentru educarea exprimarii, fiind si un indrumator pentru invatatori si parinti.

Constituie un important suport informativ şi formativ pentru realizarea unei construcţii a comunicării corecte, funcţionale şi estetice, dedicat atât elevilor, cât şi cadrelor didactice.

Cartea oferă multiple modele de texte creative, redactate la persona I, a II-a sau a III-a, modele de comunicare dialogată şi eficientă cu utilizarea unor elemente lingvistice accesibile elevilor, cuprinde şi compuneri gramaticale cu inserarea ortogramelor şi a unor construcţii funcţionale specifice limbii române, precum şi creaţii libere prin abordare imaginativă.

Principiul flexibilitatii, promovat de reforma curriculara, impune invatamantului romanesc, in primul rand, realizarea unui echilibru intre formele de comunicare. In acest context, cultivarea limbii se inscrie pe coordonatele majore ale atingerii idealului educational, iar exprimarea si scrierea corecta si ingrijita constituie un deziderat de educare a limbajului, inca din clasele primare.

A-i invata pe elevi sa vorbeasca si sa scrie corect in limba romana este o datorie de onoare a scolii si un act de cultura cu profunde rezonante pe plan individual si social. Pentru ca elevii sa dobandeasca priceperi si deprinderi de folosire corecta a limbii in toate situatiile de comunicare trebuie determinati sa inteleaga si sa aplice faptele de limba. Ca raspuns la aceste cerinte, cartea de compuneri pentru clasa a IV-a. Cuvantul care contruieste aduce un continut bogat si accesibil in constructia comunicarii, pentru a-i obisnui pe elevi cu exprimarea si scrierea functionala, corecta si nuantata. Compunerile din aceasta carte isi au originea in universul copilariei, in lumea povestilor, in lumea celor care nu cuvanta, si urmaresc indeaproape cerintele programei de"limba romana" si ale manualelor alternative pentru clasa a IV -a. Fiecare compunere din carte justifica rolul cuvintelor de, imbracaminte" estetica a comunicarii, avand si o rezonanta afectiva. Cartea ofera modele de constructie a comunicarii corecte si functionale in toate tipurile de compuneri prevazute in programa, integrand folosirea ortogramelor in situatii autentice de comunicare. Prin continuturi le lor, compunerile constituie mijloace reale de imbogatire a exprimarii si adaptarea acesteia in diferite situatii de comunicare. In carte se gasesc modele de compuneri redactate la persoana I, a II-a, a III-a, comunicare dialogata, comunicare eficienta, precum si modele de comunicare libera prin scrierea imaginativa. Legarea compunerilor de experienta copilului creeaza un cadru confortabil de comunicare, ii incurajeaza pe elevi intr-o forma de exprimare clara, logica si nuantata. Sunt evidentiate, prin continuturi diverse, valente moral-educative la varsta copilariei, punandu-se accent pe elemente de ordin calitativ: valori, atitudini, decizii. Prin forma si continutul lor, compunerile din aceasta carte creeaza un profil de exprimare, in care devin functionale, atat expresiile artistice din textele literare, cat si expresii uzuale, obisnuite.