Descriere
Comunicare in limba romana. Clasa a II-a - Caiet de lucru. Exercitii de comunicare, de vocabular, de lectura, notiuni teoretice - Arina Damian, Cristina Martin
Acest auxiliar a fost avizat de Ministerul Educației Naționale, conform Anexei la Ordinul nr. 3022 din 08. 01. 2018, privind aprobarea auxiliarelor didactice din învățământul preuniversitar.
Acest auxiliar este un instrument complet şi necesar pentru elevul de clasa a II-a, conţinând suficiente exerciţii pentru fixarea şi aprofundarea cunoştinţelor la limba română. În plus, la fiecare lecţie sunt oferite noţiuni de teorie, explicate pe înţelesul copiilor, şi modele de rezolvare a exerciţiilor.
Totul este construit gradual, de la simplu la complex, cu grade de dificultate diferite, astfel că orice elev are ce lucra: atât cel care face aprofundare, cât şi cel care vrea performanţă, care doreşte dezvoltarea creativităţii sau se pregăteşte pentru concursurile şcolare.
Auxiliarul abordează toate conţinuturile din noua programă pentru clasa a II-a, incluzând şi noţiuni teoretice şi exerciţii aplicative legate de textul nonliterar/informativ, biletul, afişul, cartea şi revista clasei.
De asemenea, au fost explicate o mulţime de noi ortograme (unele dintre ele sunt opţionale, învăţătorul având de unde alege).
Sperăm ca prezentul auxiliar, prin abordarea completă a temelor din noua programă, să fie util elevilor şi cadrelor didactice, indiferent de manualul pe care lucrează la clasă.
Totul este construit gradual, de la simplu la complex, cu grade de dificultate diferite, astfel că orice elev are ce lucra: atât cel care face aprofundare, cât şi cel care vrea performanţă, care doreşte dezvoltarea creativităţii sau se pregăteşte pentru concursurile şcolare.
Auxiliarul abordează toate conţinuturile din noua programă pentru clasa a II-a, incluzând şi noţiuni teoretice şi exerciţii aplicative legate de textul nonliterar/informativ, biletul, afişul, cartea şi revista clasei.
De asemenea, au fost explicate o mulţime de noi ortograme (unele dintre ele sunt opţionale, învăţătorul având de unde alege).
Sperăm ca prezentul auxiliar, prin abordarea completă a temelor din noua programă, să fie util elevilor şi cadrelor didactice, indiferent de manualul pe care lucrează la clasă.
CUPRINS
I. COMUNICAREA. ÎNŢELEGEREA TEXTULUI
1. Comunicarea
Comunicarea orală
Comunicarea scrisă
2. Propoziţia
3. Textul
Textul narativ
Povestirea scrisă a textului
Textul în versuri
Textul nonliterar (informativ)
Comunicarea orală
Comunicarea scrisă
2. Propoziţia
3. Textul
Textul narativ
Povestirea scrisă a textului
Textul în versuri
Textul nonliterar (informativ)
II. SEMNELE DE PUNCTUAŢIE
1. Semnul întrebării (?)
2. Semnul exclamării (!)
3. Două puncte (:)
4. Virgula (,)
5. Linia de dialog (—)
1. Semnul întrebării (?)
2. Semnul exclamării (!)
3. Două puncte (:)
4. Virgula (,)
5. Linia de dialog (—)
III. VOCABULARUL
1. Cuvântul
2. Cuvinte cu sens asemănător
3. Cuvinte cu sens opus
4. Cuvinte care au aceeaşi formă şi înţeles diferit
1. Cuvântul
2. Cuvinte cu sens asemănător
3. Cuvinte cu sens opus
4. Cuvinte care au aceeaşi formă şi înţeles diferit
IV. NOŢIUNI DE FONETICĂ
1. Sunetul şi litera
2. Vocale şi consoane
3. Silaba
1. Sunetul şi litera
2. Vocale şi consoane
3. Silaba
V. ORTOGRAME
1. „într-o” ∕ „într-un”
2. „dintr-o” ∕ „dintr-un”
3. * „printr-o” ∕ „printr-un”
4. „s-a” ∕ „sa”
5. „s-au” ∕ „sau”
6. * „la” ∕ „l-a”
7. * „i-a” ∕ „ia”
8. * „i-au” ∕ „iau”
9. * „c-aş” ∕ „caş”
10. * „ce-ai” ∕ „ceai”
1. „într-o” ∕ „într-un”
2. „dintr-o” ∕ „dintr-un”
3. * „printr-o” ∕ „printr-un”
4. „s-a” ∕ „sa”
5. „s-au” ∕ „sau”
6. * „la” ∕ „l-a”
7. * „i-a” ∕ „ia”
8. * „i-au” ∕ „iau”
9. * „c-aş” ∕ „caş”
10. * „ce-ai” ∕ „ceai”
VI. GRUPURILE DE LITERE
1. Grupurile de litere „ce”, „ci”
2. Grupurile de litere „ge”, „gi”
3. Grupurile de litere „che”, „chi”
4. Grupurile de litere „ghe”, „ghi”
1. Grupurile de litere „ce”, „ci”
2. Grupurile de litere „ge”, „gi”
3. Grupurile de litere „che”, „chi”
4. Grupurile de litere „ghe”, „ghi”
VII. SCRIEREA CORECTĂ A CUVINTELOR
1. Scrierea lui „m” înainte de „b” şi „p”
2. Scrierea cu „â” şi „î”
3. Scrierea cu litera „x”
1. Scrierea lui „m” înainte de „b” şi „p”
2. Scrierea cu „â” şi „î”
3. Scrierea cu litera „x”
VIII. GRUPURILE DE SUNETE
1. Grupurile de vocale „oa”, „ua”, „uă”
2. Grupul de vocale „ie”
3. Grupurile de vocale „ea”, „ia”
1. Grupurile de vocale „oa”, „ua”, „uă”
2. Grupul de vocale „ie”
3. Grupurile de vocale „ea”, „ia”
IX. SCRIEREA FUNCŢIONALĂ
1. Biletul
2. Felicitarea
3. Afişul
1. Biletul
2. Felicitarea
3. Afişul
X. SCRIEREA IMAGINATIVĂ
1. Compunerea
Compunerea după un şir de ilustraţii
Povestirea orală şi scrisă după benzi desenate
Compuneri pe baza unui şir de întrebări
Compuneri cu început dat
Compuneri libere
2. Cartea / Revista clasei
Cartea
Revista clasei
1. Compunerea
Compunerea după un şir de ilustraţii
Povestirea orală şi scrisă după benzi desenate
Compuneri pe baza unui şir de întrebări
Compuneri cu început dat
Compuneri libere
2. Cartea / Revista clasei
Cartea
Revista clasei