Descriere
Dragi colegi,
Abordarea moderna a continuturilor propuse de programa va fi, cu siguranta, pe placul elevilor dumneavoastra si la indemana oricarui cadru didactic - aflat la inceput de drum, cu experienta sau suplinitor. Avand in permanenta in vedere obiectivul principal - acela de a dezvolta competente de comunicare - , am optat pentru propunerea unei game foarte variate de exercitii, oferindu-va astfel dumneavoastra posibilitatea de a alege dintre ele (in functie de particularitatile colectivului) sau de a dezvolta si amplifica activitatea la clasa pornind de la aceste sugestii.
Titlurile unitatilor de invatare sunt corelate cu ciclul natural al anotimpurilor, iar lectiile fac trimitere la universul apropiat si familiar al copilului.
Partea de sus a fiecarei pagini vi se adreseaza în mod direct. Veti regasi acolo sugestiile pentru diferite activitati (indicate prin simboluri explicate in pagina anterioara) si continuturile noi din programa abordate.
Renuntand la abordarea clasica, impartita pe secvente distincte specifice programei anterioare de limba si literatura romana, am apelat la o tratare moderna, in spiritul testelor de evaluare cu care se va confrunta elevul la sfarsitul anului scolar.
Metoda principala de lucru propusa este invatarea prin descoperire . De aceea, rubrica „vocabular" am inlocuit-o cu trimiterea a dictionar. Secventa de intelegere a textului este desfasurata pe parcursul mai multor aplicati si produse, iar limbajul vizeaza largirea vocabularului activ al copiilor cu notiuni actuale ce pot fi valorificate in exprimarea zilnica.
Vizand formarea interesului pentru lectura ca expresie a unei nevoi launtrice, mai ales texte literare si nonliterare moderne, se recomanda copilului sa caute volumele din care au fost alese citatele si sa le citeasca integral.
Ceea ce urmeaza pe pagina are drept destinatar copilul - texte si aplicatii care indruma elevul spre descoperirea noilor continuturi si valorificarea acestora.
Pe pagina de verificare, elevul se poate autoevalua prin colorarea simbolurilor afisate pe partea dreapta, conform propriilor realizari.
Finalul fiecarui caiet este dedicat textelor literare. Am propus un text (maximum doua) pentru fiecare unitate, urmat de aplicatii si recomandarea altor lecturi, pentru a fi studiat de-a lungul a 3-4 ore. De asemenea, am intocmit o lista de opere literare ce ar putea fi studiate in cadrul acestor ore (recomandarile bibliografice) sau, de ce nu, citite de catre acei copii a caror inteligenta lingvistica depaseste nivelul varstei.
Cuprins
UNITATEA 1 Cate am invatat anul trecut!
Intamplari amuzante din clasa 1
Suntem colegi, suntem o echipa
Stiu, vreau sa stiu, am aflat(recapitulare)
Verificare(sugestie de evaluare)
UNITATEA 2 Viata in comunitate
Astazi imi aleg o meserie, Alina Pertea(alfabetul, cartea)
Strada ne vorbeste(alfabetul, cartea, semnul exclamarii)
Stiu, vreau sa stiu, am aflat(recapitulare)
Verificare(sugestie de evaluare)
UNITATEA 3 Marea carte a toamnei
Unde s-au ascuns furnicile?(m inainte de b si p, virgula)
Se apropie sarbatorile(diftongii, doua puncte)
Stiu, vreau sa stiu, am aflat(recapitulare)
Verificare(sugestie de evaluare)
UNITATEA 4 Ţara fulgului de nea
Acasa la Mos Craciun
La muIti ani!
La gura sobei
Stiu, vreau sa stiu, am aflat(recapitulare)
Verificare(sugestie de evaluare)
TEXTE LITERARE
Magic Lilli da şcoala peste cap, KNISTER
Alice si recordul mondial, de Tim Kennemore
Greierele milionar, de Adela Oobran
In poiana lui Mos Decembrie, de Marta Cozmin
Recomandari bibliografice