Descriere
Dragi colegi,
Abordarea
moderna a continuturilor propuse de programa va fi, cu siguranţa, pe placul
elevilor dumneavoastr si la îndemana oricarui cadru didactic aflat la inceput
de drum, cu experienţa sau suplinitor. Avand in permanenta in vedere obiectivul
principal - acela de a dezvolta competente de comunicare ,am optat pentru
propunerea unei game foarte variate de exercitii, oferindu-va astfel
dumneavoastra posibilitatea de a alege dintre ele (in functie de
particularitatile colectivului) sau de a dezvolta si amplifica activitatea la
clasa pornind de la aceste sugestii.
Ordinea studierii literelor pe care o propunem este cea
agreata de lingvisti, conform frecventei sunetelor in vocabularul limbii
romane. Ritmul de predare-invatare sugerat este unul mediu, astfel incat
fiecare copil sa aiba posibilitatea asimilarii temeinice a informatiilor
esentiale.
Titlurile unitatilor de invatare sunt corelate cu ciclul
natural al anotimpurilor, iar lectiile fac trimitere la universul apropiat si
familiar al copilului.Partea de sus a fiecarei pagini vi se adreseaza in mod
direct. Veti regasi acolo sugestiile pentru diferite activitati (indicate prin
simboluri explicate în pagina anterioara), continuturile noi din programa
abordate, dar si sugestii pentru temele de discutii adecvate unitatii de
invatare si lectiei (inclusiv pentru intalnirea de dimineata). Tot aici sunt
indicate si literele, grupurile de litere sau diftongii ce urmeaza a fi
valorificate in paginile de exercitii.Ceea ce urmeaza pe pagina are drept
destinatar elevul - imagini, cuvinte, propozitii, texte, spatii de lucru
(pentru bifare, trasare, completare, scriere, colorare etc.). Interventia
dumneavoastra în acest spatiu se rezuma la citirea textelor care insotesc
imaginile si a cerintelor adresate elevului.
Pe pagina de verificare, elevul se poate autoevalua prin colorarea simbolurilor afisate pe partea dreapta, conform propriilor realizari si progrese.