Descriere
Cartea urmareste categorizarea sau cum grupam elementele realitatii si cum ne reprezentam mintal aceste grupari, din perspectiva dezvoltarii cognitive. Modul in care ajungem la competenta de a extrage trasaturile relevante, astfel incat sa grupam impreuna o serie de stimuli, reprezinta un pas important pentru intelegerea deplina a conceptelor umane. Rezolvarea eficienta de probleme, spre exemplu, presupune si flexibilitate cognitiva: cu cat identificam mai multe solutii potentiale, cu atat e mai probabil ca vom identifica solutia cea mai buna.
Pentru educatia contemporana, devine relevanta educarea timpurie a flexibilitatii prin care ii vom putea ajuta pe copiii cu dezvoltare tipica sa isi atinga potentialul, iar pe cei cu o dezvoltare atipica sa se apropie cat mai mult de nivelul optim al functionarii cognitive.
Autoarea ofera sugestii pentru aplicatiile practice ale flexibilitatii cognitive in domeniul educatiei timpurii, pentru toti cei interesati de dezvoltarea copiilor de varsta prescolara, educatori, profesori, pedagogi, consilieri, psihologi sau parinti.
Aceasta carte va fi din nou disponibila incepand din data de 15 martie 2012.
Autoarea ofera sugestii pentru aplicatiile practice ale flexibilitatii cognitive in domeniul educatiei timpurii, pentru toti cei interesati de dezvoltarea copiilor de varsta prescolara, educatori, profesori, pedagogi, consilieri, psihologi sau parinti.
Aceasta carte va fi din nou disponibila incepand din data de 15 martie 2012.
Cuprins
~ Categorizarea - modele generale
~ Dezvoltarea abilitatii de categorizare in primii sase ani de viata - categorizarea flexibila la prescolari
~ Factori care influenteaza flexibilitatea categorizarii la varsta prescolara
~ Implicatii educationale sau... dincolo de scaunul "comod" al cercetatorului
~ Categorizarea - modele generale
~ Dezvoltarea abilitatii de categorizare in primii sase ani de viata - categorizarea flexibila la prescolari
~ Factori care influenteaza flexibilitatea categorizarii la varsta prescolara
~ Implicatii educationale sau... dincolo de scaunul "comod" al cercetatorului