Descriere
Vremurile se schimbă foarte rapid, bulversând reperele tradiţionale din domeniul educaţional. Copiii se confruntă cu moduri de viaţă şi de pregătire pe care părinţii lor nu le stăpânesc întotdeauna. Cum să-i ajuţi pe aceia dintre ei care sunt deosebit de precoce să răspundă provocărilor unei lumi în continuă evoluţie?
Monique de Kermadec explorează aşteptările, deziluziile, temerile şi dorinţele care-i animă pe tinerii aceştia precoce şi pe părinţii lor. Sprijinindu-se pe experienţa ei de psiholog clinician şi pe cele mai recente cercetări pe acest subiect, ea demonstrează cum trebuie hrănită inteligenţa creatoare şi practică a copiilor foarte dotaţi, care vor fi nevoiţi, mai mult ca niciodată, să facă dovada unor capacităţi de adaptare. Părinţii, aliaţii fundamentali ai copiilor, vor găsi în această carte soluţii practice pentru a-i încuraja să-şi dezvolte atuurile pentru toată viaţa.
Rolul parental se dovedeşte esenţial în acest context: faptul de a avea un copil dotat le pune şi lor, în mod special, sub semnul întrebării părerea despre ei înşişi. Cartea de faţă li se adresează tuturor, abordând potenţialul copilului nu numai în termenii reuşitei şcolare, ci şi în privinţa relaţiilor afective şi sociale, fără de care nu poate exista o adevărată dezvoltare.
Monique de Kermadec explorează aşteptările, deziluziile, temerile şi dorinţele care-i animă pe tinerii aceştia precoce şi pe părinţii lor. Sprijinindu-se pe experienţa ei de psiholog clinician şi pe cele mai recente cercetări pe acest subiect, ea demonstrează cum trebuie hrănită inteligenţa creatoare şi practică a copiilor foarte dotaţi, care vor fi nevoiţi, mai mult ca niciodată, să facă dovada unor capacităţi de adaptare. Părinţii, aliaţii fundamentali ai copiilor, vor găsi în această carte soluţii practice pentru a-i încuraja să-şi dezvolte atuurile pentru toată viaţa.
Rolul parental se dovedeşte esenţial în acest context: faptul de a avea un copil dotat le pune şi lor, în mod special, sub semnul întrebării părerea despre ei înşişi. Cartea de faţă li se adresează tuturor, abordând potenţialul copilului nu numai în termenii reuşitei şcolare, ci şi în privinţa relaţiilor afective şi sociale, fără de care nu poate exista o adevărată dezvoltare.