Descriere
Auxiliarul curricular De la observare la raţionament geometric este o culegere de exerciţii şi probleme pentru clasa a VIII-a, pe care elevul o poate folosi pentru studiul aprofundat al Matematicii, oferind acestuia ocazia să intre în relaţie cu elementele geometrice, îşi poate confecţiona diverse corpuri geometrice, poate explora proprietăţile acestora, formându-şi propriul raţionament analitic.
Prin intermediul auxiliarului, elevul îşi poate confecţiona diverse corpuri geometrice, poate explora proprietăţile acestora, formându-şi propriul raţionament analitic. Prin studierea elementelor geometrice elevul îşi dezvoltă spiritul de observaţie, raţionamentul analitic, reuşind să găsească calea optimă în rezolvarea problemelor care îl înconjoară.
Explicaţiile şi observaţiile sunt pe înţelesul oricărui elev, fapt care demonstrează că această lucrare poate fi folosită cu uşurinţă, indiferent de nivelul de pregătire actual. Auxiliarul De la observare la raţionament geometric poate fi un instrument util de învăţare individuală pentru îmbunătăţirea rezultatelor elevilor.
Auxiliarul conţine 28 de activităţi structurate pe baza programei şcolare în vigoare pentru clasa a VIII-a (geometrie), care îi vor dezvolta elevului puterea de observare şi puterea de raţionament.Elevul va putea decupa figurile geometrice, va putea construi un corp geometric observând proprietăţile specifice ale acestuia şi va putea calcula, măsura şi obţine rezultate specifice. Pentru fiecare activitate, la sfârşitul culegerii, elevul va regăsi o listă de probleme şi indicaţii, răspunsuri sau rezolvări detaliate ale acestora, care îl vor ghida pe drumul cunoaşterii geometriei.
Activităţile care vor dezvolta elevului puterea de observare:
identificarea rapidă a configuraţiilor semnificative;
vizualizarea concretă a elementelor componente şi a rolului lor;
identificarea într-o figură dată a multitudinilor de relaţii;
măsurarea diverselor mărimi pentru confirmarea rezultatelor;
verificarea proprietăţilor prin experimente.
Activităţile care vor dezvolta elevului puterea de raţionament:
extragerea informaţiilor relevante dintr-o configuraţie complexă;
evidenţierea semnificaţiei unor proprietăţi;
descoperirea modalităţilor de argumentare;
validarea observaţiillor empirice prin demonstraţie;
alegerea căii optime în rezolvarea unei probleme.
Cuprins
O invitatie pentru elevi
ACTIVITATEA 1 Benzi de hartie
ACTIVITATEA 2 Cubul
ACTIVITATEA 3 Tetraedrul tridreptunghic
ACTIVITATEA 4 Paralelipipedul dreptunghic
ACTIVITATEA 5 Tetracubul.
ACTIVITATEA 6 Cubul - sectiune transversala
ACTIVITATEA 7 Cub sectionat
ACTIVITATEA 8 Tetraedru sectionat
ACTIVITATEA 9 Prisma triunghiulara regulata
ACTIVITATEA 10 Cubul
ACTIVITATEA 11 Sectiuni in piramida
ACTIVITATEA 15 Cubul sectionat
ACTIVITATEA 16 Piramida hexagonala
ACTIVITATEA 17 Prisma hexagonala
ACTIVITATEA 18 Cubul
ACTIVITATEA 19 Piramida
ACTIVITATEA 20 Piramida patrulatera
ACTIVITATEA 21 Piramida triunghiulara regulata
ACTIVITATEA 22 Trunchiul de piramida
ACT/VITATEA 23Trunchiul de piramida
ACT/VITATEA 24 Trunchiul de piramida triunghiulara
ACTIVITATEA 25 Trunchiul de piramida patrulatera
ACTIVITATEA 26 Cilindrul circular drept
ACTIVITATEA 27 Conul circular drept
ACTIVITATEA 28 Trunchiul de con circular drept
lndicatii si raspunsuri