Descriere
Un roman-manifest despre efectele suprainformarii asupra omului zilelor noastre
Ne aflam la Paris sau in orice alta capitala a lumii, intr-un viitor nu foarte indepartat, in redactia unui important post de radio, de unde stirile despre accidente, cutremure, incendii, atacuri teroriste, crize financiare, razboaie si iminente catastrofe planetare sint zilnic lansate in eter cu tot mai multa frenezie.
Intr-un alt plan, rapoartele unei organizatii internationale oculte descriu impasul societatii globale si fac referire la un proiect de restructurare radicala a lumii prin controlul informatiei si crearea sistematica a unei „dezordini preventive”. Nu e intru totul sigur, insa acest proiect ar include si un protocol de colaborare intre rasa umana si o rasa a sobolanilor-mutanti...
Satira acida, romanul lui Matei Visniec ii propune cititorului un exercitiu de reflectie, provocindu-l sa-si „deparaziteze creierul” bruiat de actiunea – cind grosiera, cind insidioasa – a unui colectivism „de noua generatie”.
Ne aflam la Paris sau in orice alta capitala a lumii, intr-un viitor nu foarte indepartat, in redactia unui important post de radio, de unde stirile despre accidente, cutremure, incendii, atacuri teroriste, crize financiare, razboaie si iminente catastrofe planetare sint zilnic lansate in eter cu tot mai multa frenezie.
Intr-un alt plan, rapoartele unei organizatii internationale oculte descriu impasul societatii globale si fac referire la un proiect de restructurare radicala a lumii prin controlul informatiei si crearea sistematica a unei „dezordini preventive”. Nu e intru totul sigur, insa acest proiect ar include si un protocol de colaborare intre rasa umana si o rasa a sobolanilor-mutanti...
Satira acida, romanul lui Matei Visniec ii propune cititorului un exercitiu de reflectie, provocindu-l sa-si „deparaziteze creierul” bruiat de actiunea – cind grosiera, cind insidioasa – a unui colectivism „de noua generatie”.
Matei Visniec s-a remarcat in anii ’80 ca poet, apoi ca dramaturg ale carui piese, cu larga circulatie in mediul literar, sint interzise pe scenele profesioniste. In 1987 paraseste Romania si se stabileste in Franta, unde lucreaza pentru Radio France Internationale. Piesele sale in limba franceza apar la Actes Sud – Papiers, L’Harmattan, Lansman, Crater, L’Espace d’un instant. Numele sau figureaza pe afise teatrale in peste 30 de tari. In ultimii ani Matei Visniec s-a remarcat si ca romancier. Dintre volumele publicate amintim: Omul‑pubela • Femeia ca un cimp de lupta (2006), Paianjenul in rana (2007), Groapa din tavan (2007), Sindromul de panica in Orasul Luminilor (2009, 2012; roman distins cu Premiul revistei Observator cultural), Domnul K. eliberat (2010, 2015; volum nominalizat la Premiul National de Proza al Ziarului de Iasi), La masa cu Marx (2011), Negustorul de inceputuri de roman (2013, 2014; volum distins cu Premiul „Augustin Fratila” pentru cel mai bun roman, Premiul National de Proza al Ziarului de Iasi si Premiul liceenilor pentru cea mai indragita carte a anului 2013, in cadrul Festivalului International de Literatura si Traducere, Iasi), Dezordinea preventiva (2011, 2017), Iubirile de tip pantof. Iubirile de tip umbrela... (2016, 2018), Ultimele zile ale Occidentului (2018).