Dezvoltare personala - Clasa I (colectia inveti cu placere) - Mirela Mihaescu, Stefan Pacearca, Anita Dulman, Crenguta Alexe, Otilia Brebenel

9786068681931
Autor: Otilia Brebenel, Crenguta Alexe, Anita Dulman, Stefan Pacearca, Mirela Mihaescu
Editura: Intuitext
Anul aparitiei: 2018
in stoc
31.13 lei
+

Descriere

Dezvoltare personala - Clasa I (colectia inveti cu placere) - Mirela Mihaescu, Stefan Pacearca, Anita Dulman, Crenguta Alexe, Otilia Brebenel
 
Este structurat în 9 unități de învățare cu teme de interes pentru elevii din clasa întâi. Cuprinde o colecție de lecții sub forma unor fișe de învățare, cu sarcinile de învățare introduse prin formulări de tip joc, sugestive pentru înțelegerea cerințelor.
Fiecare lecție conține ilustrații-suport pentru declanșarea discuțiilor din cadrul temei. Acestea constituie fie punct de plecare în învățare, prin raportarea copilului la diverse situații de viață din universul apropiat, fie prilej de aplicare a achizițiilor în diverse contexte de viață.
Auxiliarul, prin sarcinile propuse, valorifică experiența copiilor și fundamentează astfel, autenticitatea învățării.
Elevii sunt invitați să conștientizeze cine sunt, să-și analizeze permanent emoțiile pe care le au, să fie motivați să învețe cu succes, să se raporteze sănătos la sine și la ceilalți. Astfel, datorită activităților propuse, copiii cunosc și recunosc emoțiile și sentimentele lor și ale celor din jur, descoperă ce motivații se află în spatele acestora și învață să numească în mod corect tot ceea ce simt.
Caietul conține sarcini de învățare și jocuri adecvate disciplinei Dezvoltare personală, precum și sarcini care asigură transferul către alte discipline, facilitând abordarea integrată a învățării. Jocurile și exercițiile cu caracter creator au o pondere semnificativă.
Sarcinile de învățare sunt accesibile, atractive, au grade diferite de dificultate, sunt adecvate exersării comportamentelor și relaționării pozitive. Succesiunea acestora corespunde etapelor învățării: orientare, achiziții noi, aplicare, transfer și evaluare.
În plus, unicitatea lucrării constă în:
Îmbină în mod plăcut și natural disciplina Dezvoltare personale cu alte activități atractive pentru copii: „Sunt puternic ca un leu. Sunt ca o leoaică de puternică. Realizează-ți și tu o mască respectând etapele de mai jos. Interpretează rolul alături de colegii tăi.“
Conține informații utile de igienă explicate pe înțelesul copiilor și însoțite de ilustrații clare și plăcute. (Vezi capitolul „Igiena personală“).
Încurajeză creativitatea și imaginația copiilor prin exerciții de tipul „Dacă săpunul ar conduce lumea, aceasta ar fi...“ Dezvoltă abilitățile de comunicare ale copiilor, atât în registru verbal, cât și non-verbal și paraverbal (vezi – Comunicam).
Încurajează curiozitatea și dorința de implicare a copiilor la ore prin activități plăcute de tipul „Teatru mut – Interpretați, fără cuvinte, rolurile din povestea «Scufița Roșie»“
Susține conceptul de învățare prin joc propunând elevilor activități de tipul „Joc la școală“