Dezvoltarea copilului si educatia timpurie - Liliana Stan

9789734656691
Autor: Liliana Stan
Editura: Polirom
Anul aparitiei: 2016
15%
in stoc
Pret vechi: 39.95 lei
33.96 lei
Discount: 5.99 lei (15%)
+

Descriere

Anii anteprescolaritatii si prescolaritatii ridica o serie de probleme cu care se confrunta atit pedagogii, cit si psihologii, medicii pediatri si asistentii sociali. In contextul cresterii interesului pentru formarea copilului in primii ani de viata.
Dezvoltarea copilului si educatia timpurie prezinta o serie de aspecte teoretice si practice ale educatiei timpurii, relative la caracteristicile dezvoltarii psihice a copiilor, trasaturile curriculumului formal si informal pentru cei mici, conditiile optime pentru realizarea influentelor formative sau situatiile disfunctionale cu care se confrunta copilul si familia sa.
Un accent special este pus pe formarea agentilor implicati in modelarea personalitatii copiilor – parintii si personalul specializat din institutiile de profil. Volumul se adreseaza atit studentilor la facultatile de stiinte ale educatiei, psihologie, asistenta sociala, cit si practicienilor din aceste domenii sau celor care doresc sa dobindeasca o mai buna cunoastere in problematica educatiei timpurii.
 
Prefata de Constantin Cucos
 
Din cuprins:
Un areal investigativ de interes actual: educatia timpurie - Diversificarea metodologiei cercetarii in educatia timpurie. Abordari creative - Dezvoltarea cognitiva in copilaria mica si in prescolaritate - Dezvoltarea motricitatii fine. Digitalizarea si provocarile ei pentru copiii mici - Dezvoltarea si educatia timpurie a emotiilor ce implica sinele - Dezvoltarea moralitatii la copiii mici - Specificitatea comunicarii la copiii de virsta mica - Bilingvismul in copilaria timpurie - Tulburarile limbajului la copil. Modalitati de preventie si interventie precoce - Educatie si interventie timpurie la copiii cu cerinte speciale sau aflati in situatii de risc - Competenta sociala si emotionala la prescolari - Relatiile cu egalii.
 

Liliana Stan este prof. univ. dr. la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iasi. Domeniile sale de competenta profesional-stiintifica includ etica si deontologia profesionala, pedagogia invatamintului prescolar si a invatamintului primar, didactica stiintelor educatiei, fundamentele succesului educational, teoria si metodologia curriculumului, instruirii si evaluarii. Liliana Stan coordoneaza practica pedagogica a studentilor, este implicata in formarea continua a cadrelor didactice din invatamintul prescolar, primar, gimnazial si liceal, supervizeaza lucrari de licenta, de masterat, de obtinere a gradului didactic I, face parte din comisii de evaluare pentru obtinerea gradelor didactice. Activitatea sa didactica si de cercetare se reflecta in publicarea unui mare numar de articole stiintifice si a unor lucrari de specialitate, in participarea la manifestari stiintifice nationale si internationale, in implicarea in proiecte de cercetare. A organizat simpozioane, a sustinut activitati in numeroase stagii de formare, a conceput si aplicat programe de formare initiala si continua. Carti publicate: Ghidul tinarului profesor, Editura Spiru Haret, Iasi, 1997 (in colab.); Problema idealului. Perspective moral-pedagogice, Editura Universitatii „Alexandru Ioan Cuza”, Iasi, 2003; Fundamente ale succesului educational, Editura Fundatiei Academice Axis, Iasi, 2004. Este coordonator si coautor al lucrarilor: Educatie si valori, Editura Spiru Haret, Iasi, 1997; Educatie si valori. Valori educationale românesti in context european, Editura Spiru Haret, Iasi, 1997. La Editura Polirom a mai publicat lucrarea Elemente de didactica geografiei (in colab., 2003) si a semnat capitole in volumele Constantin Cucos (coord.), Psihopedagogie pentru examenele de definitivare si grade didactice (editia a II-a, 2008; ed. a III-a, 2009) si Stefan Boncu, Ciprian Ceobanu (coord.), Psihosociologie scolara (2013).