Descriere
Linda Lantieri si Daniel Goleman le ofera parintilor si pedagogilor strategii eficiente de dezvoltare a inteligentei emotionale a copiilor. Astfel, un QR-code va va ajuta sa accesati exercitii de meditatie si de relaxare, special concepute pentru copii, pe care cei doi autori le-au reunit intr-un ghid care contribuie la formarea abilitatilor de concentrare a atentiei, de empatie, de socializare si de control al impulsurilor.
Valorificand cele mai recente descoperiri din domeniul cercetarilor asupra functionarii creierului si din psihopedagogie, Linda Lantieri a creat un program educational vizand invatarea socio-emotionala, care, aplicat in numeroase scoli, s-a dovedit extrem de eficient in a-i ajuta pe copii sa se relaxeze, sa isi exprime adecvat emotiile, sa isi descopere interesele si sa depaseasca anumite dificultati, in unele cazuri, chiar traume. Autoarea demonstreaza ca pe lista disciplinelor scolare esentiale trebuie adaugata una care sa aiba ca scop dezvoltarea rezilientei interioare a copiilor – invatarea socio-emotionala. Aceasta carte poate structura o asemenea disciplina, deoarece prezinta strategii care tin cont de specificul dezvoltarii neurologice, fizice si psihologice a copiilor. Alte benefiicii ale aplicarii exercitiilor din acest ghid sunt: cresterea stimei de sine, imbunatatirea constiintei de sine si a abilitatilor de comunicare interpersonala si cresterea performantei scolare.
Linda Lantieri desfasoara o munca de pionierat pentru integrarea invatarii sociale si emotionale in scolile din lume. Ca pedagog expert in rezolvarea conflictelor si in interventia in situatii de criza, ea promoveaza programe educationale care ii ajuta pe copii sa devina mai rezilienti, pentru a depasi cu succes socurile sau traumele prin care trec. In acest scop, ea a conceput mai multe proiecte pentru elevi care vizeaza, pe langa imbunatatirea atentiei si a memoriei, reducerea stresului si invatarea tehnicilor de relaxare, formarea abilitatilor inteligentei emotionale precum empatia, constientizarea de sine, controlul impulsurilor si imbunatatirea competentelor interrelationale. Aceasta carte este rezultatul experientei ei dobandite in timpul aplicarii acestor programe educationale in scoli.
„In anii in care am lucrat impreuna cu Linda, invatarea sociala si emotionala s-a raspandit in zeci de mii de scoli din intreaga lume si continua sa se raspandeasca. In parte, la dezvoltarea sa a contribuit cartea mea din 1995, Inteligenta emotionala, care sustinea ca scolile i-ar putea pregati mai bine pe copii pentru viata, daca programa scolara ar cuprinde nu numai competentele academice de baza, ci si competentele sociale si emotionale fundamentale. O mai buna constientizare de sine, o mai buna abilitate de a gestiona emotiile perturbatoare, o sensibilitate crescuta la ceea ce simt ceilalti si capacitatea de a gestiona adecvat relatiile sunt vitale pe tot parcursul vietii. Dar fundatia acestor competente se cladeste in copilarie.“
Daniel Goleman
Daniel Goleman
Linda Lantieri are o experienta de peste patruzeci de ani in domeniul educatiei. A fost profesor, director adjunct, director al unei scoli gimnaziale din East Harlem si profesor la Hunter College din New York. In prezent, este director al proiectului The Inner Resilience Program, ce are ca misiune inzestrarea elevilor, profesorilor si a intregului personal care lucreaza in scoli cu abilitati de invatare sociala si emotionala prin intermediul tehnicilor de meditatie. Este, de asemenea, cofondatoare a Resolving Conflict Creatively Program (RCCP). Demarat in 1985, RCCP este un program de cercetare care a fost implementat in peste patru sute de scoli (de la gradinita pana la clasa a VIII-a). Acesta vizeaza dezvoltarea abilitatilor de invatare sociala si emotionala ale copiilor. Linda este unul dintre membrii fondatori din consiliul organizatiei Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning (CASEL). Este coautor al cartii Waging Peace in Our Schools (Beacon Press, 1996), editor al volumului Schools with Spirit: Nurturing the Inner Lives of Children and Teachers (Beacon Press, 2001) si autor al lucrarii Building Emotional Intelligence: Techniques to Cultivate Inner Strength in Children (Sounds True, 2008).