Descriere
„Ceea ce reiese din Traditia patristica este faptul ca teologia are un caracter pur terapeutic, si ca scopul teologiei nu e sa-l duca pe om nici la intelegerea lui Dumnezeu, nici la exprimarea lui Dumnezeu, caci si exprimarile, si intelesurile, si cuvintele despre Dumnezeu au un singur scop: tamaduirea omului, care se dobandeste atunci cand omul a trecut de la luminare la indumnezeire.
Monahismul este purtatorul spiritualitatii ortodoxe. Este purtatorul Traditiei ortodoxe, numita si psihiatrie duhovniceasca. Psihiatria duhovniceasca inseamna vindecarea energiei noetice a omului. Dupa cum exista o traditie in stiinta medicala a psihiatrilor, chirurgilor, microbiologilor, ca si in toate stiintele, la fel si in stiinta medicinei duhovnicesti exista o traditie cu o metodologie.
Din cate vad, marea problema, din punctul de vedere al metodologiei, e ca Ortodoxia a cazut in mainile unor oameni care n-au practicat metodologia stiintelor de astazi, in nici o traditie experimentala, care nu vad nici o nevoie de-a ajunge la niste rezultate, si sunt ca doctorii care te trateaza cu vorbe si cu promisiuni, fara sa te aduca vreodata la vindecare.
Inchipuiti-va numai cum ar fi sa te duci acum la un doctor si intrebi, intr-un sat: «Aveti doctori, aveti spital, aveti sala de operatii» Deci te doare dintele, si te duci la dentist si, in loc sa inceapa cu aparatele, iti citeste o rugaciune, sa zicem, si-ti spune c-o sa te faci bine pe lumea ailalta.
Sau ai o criza de apendicita, fugi la doctor, te ia, te duce in sala de operatii, te pune pe masa si, in loc sa-ti faca injectii, vine asistenta si-ti citeste rugaciunea injectiei. Si vine si doctorul si-ti citeste rugaciunea operatiei, si apoi iti spune: «Foarte bine, va multumim ca ati venit pe la noi etc.», «Da', dom' doctor, ma doare…» «N-are nimica, dupa ce-o sa muriti o sa va faceti bine…» Adica, orice-ai face e numai pentru viata cealalta, din punctul de vedere al stiintei medicale. In halul asta am ajuns azi. Crestinii merg la biserica si nici macar preotii nu mai stiu ce-i aia curatire si luminare, desi vindecarea omului este curatirea si luminarea.”
Monahismul este purtatorul spiritualitatii ortodoxe. Este purtatorul Traditiei ortodoxe, numita si psihiatrie duhovniceasca. Psihiatria duhovniceasca inseamna vindecarea energiei noetice a omului. Dupa cum exista o traditie in stiinta medicala a psihiatrilor, chirurgilor, microbiologilor, ca si in toate stiintele, la fel si in stiinta medicinei duhovnicesti exista o traditie cu o metodologie.
Din cate vad, marea problema, din punctul de vedere al metodologiei, e ca Ortodoxia a cazut in mainile unor oameni care n-au practicat metodologia stiintelor de astazi, in nici o traditie experimentala, care nu vad nici o nevoie de-a ajunge la niste rezultate, si sunt ca doctorii care te trateaza cu vorbe si cu promisiuni, fara sa te aduca vreodata la vindecare.
Inchipuiti-va numai cum ar fi sa te duci acum la un doctor si intrebi, intr-un sat: «Aveti doctori, aveti spital, aveti sala de operatii» Deci te doare dintele, si te duci la dentist si, in loc sa inceapa cu aparatele, iti citeste o rugaciune, sa zicem, si-ti spune c-o sa te faci bine pe lumea ailalta.
Sau ai o criza de apendicita, fugi la doctor, te ia, te duce in sala de operatii, te pune pe masa si, in loc sa-ti faca injectii, vine asistenta si-ti citeste rugaciunea injectiei. Si vine si doctorul si-ti citeste rugaciunea operatiei, si apoi iti spune: «Foarte bine, va multumim ca ati venit pe la noi etc.», «Da', dom' doctor, ma doare…» «N-are nimica, dupa ce-o sa muriti o sa va faceti bine…» Adica, orice-ai face e numai pentru viata cealalta, din punctul de vedere al stiintei medicale. In halul asta am ajuns azi. Crestinii merg la biserica si nici macar preotii nu mai stiu ce-i aia curatire si luminare, desi vindecarea omului este curatirea si luminarea.”