Descriere
Drepturile de autor au fost mereu invaluite in mister din perspectiva omului de rand. Pentru cei care nu se lovesc de aspecte legislative sau juridice, drepturile de autor prezinta o aura de mister ce le confera anumite definitii vagi, ba mai mult decat atat, par dificil de inteles si gestionat. Avand aceasta imagine misterioasa, desi exista numeroase persoane implicate in activitati creative, foarte putini oameni isi exercita aceste drepturi pentru creatiile proprii.
Asa cum ne-a ilustrat istoria de-a lungul timpului, nu exista la momentul prezent o solutie universal valabila care sa satisfaca nevoile actuale ale titularilor drepturilor de autor la nivel international. Fiecare sistem de drept s-a axat pe cate un aspect caruia i-a acordat importanta si atentie maxima. Intr-o lume utopica, legislatia drepturilor de autor ar fi mondial valabila si actualizata anual, tinandu-se cont de jurisprudenta respectivei perioade, dar si de evolutia tehnologica inregistrata.
Cuprinsul lucrarii:
Lucrarea este impartita in mai multe capitole si sectiuni care acopera conceptul de drept de autor, impactul interdisciplinar al creatiei muzicale si un breviar al creatiei muzicale. Lucrarea include si o analiza a dreptului francez si al dreptului anglo-american privind creatia muzicala, precum si o comparatie intre cele doua sisteme de drept. De asemenea, sunt examinate drepturile morale si patrimoniale ale autorilor asupra creatiei muzicale si protectia acestor drepturi in diferite sisteme de drept.
In plus, lucrarea abordeaza si subiectul contractelor de valorificare a drepturilor patrimoniale de autor asupra creatiei muzicale si drepturile conexe ale dreptului de autor, inclusiv drepturile artistilor interpreti si executanti, producatorilor de inregistrari sonore si audiovizuale, organismelor de radiodifuzare si de televiziune. Lucrarea se incheie cu concluzii care sintetizeaza principalele puncte abordate in lucrare si care ofera o perspectiva generala asupra subiectului tratat.
Puncte forte:
- Lucrarea ofera o analiza detaliata a dreptului francez si al dreptului anglo-american privind creatia muzicala, precum si o comparatie intre cele doua sisteme de drept;
- Lucrarea examineaza atat drepturile morale, cat si drepturile patrimoniale ale autorilor asupra creatiei muzicale si protectia acestor drepturi in diferite sisteme de drept;
- Lucrarea abordeaza subiectul contractelor de valorificare a drepturilor patrimoniale de autor asupra creatiei muzicale, oferind o perspectiva clara asupra caracterelor juridice ale acestor contracte si a regulilor generale care se aplica in acest domeniu;
- Lucrarea acopera, de asemenea, drepturile conexe ale dreptului de autor asupra creatiei muzicale, inclusiv drepturile artistilor interpreti si executanti, producatorilor de inregistrari sonore si audiovizuale, organismelor de radiodifuzare si de televiziune.
- Lucrarea este bine documentata si include o multime de referinte bibliografice si jurisprudentiale care sprijina argumentele prezentate.
Public tinta:
Cartea se adreseaza, in primul rand, specialistilor in domeniul drepturilor de autor, inclusiv avocati, juristi, profesionisti din industria muzicala si reprezentanti ai organismelor de reglementare.