Descriere
CUPRINS
lstructiuni de utilizare a manualului
Competente generale si competente specifice
Unitatea 1 - Formularea de intrebari
Capacitatea de a ne mira; valoarea intrebarilor - de ce nu luam totul ca fiind cunoscut
Formularea intrebarilor; cui putem adresa intrebari si modalitati alternative de a formula intrebari
Recapitulare(unitatea 1)
Evaluare (unitatea 1)
Unitatea 2 - Argumentarea unui punct de vedere personal
Fapte si opinii
Sustinerea parerii/ opiniei proprii
Formularea raspunsurilor; modalitati alternative de a formula raspunsuri
Schimbul de opinii. Compararea opiniilor
De ce avem nevoie de argumente
Conditi pentru acceptarea unui argument formulat de o alta persoana
Stereotipuri si prejudecati
Persuasiunea
Recacapitulare (unitatea 2)
Evaluare (unitatea 2)
Unitatea 3 – Drepturi si responsabilitati ale copilului
Conventia ONU cu privire la Drepturile Copilului - principiile generale ale Conventiei
Drepturi ale copilului si responsabilitati asociate acestora - exemplificarea unor drepturi in contexte concrete
Drepturi ale copilulu si responsabilitati asociate acestora - corelarea drepturilor cu responsabilitatile asociate
Modalitati de exercitare a drepturilor si asumare a responsabilitatilor
1.Copiii promotori ai propriilor drepturi
2.Scoala ca spatiu de exprimare/exercitare/asumare de catre copii a drepturilor si responsabilitatilor
Recapitulare (unitatea 3)
Evaluare (unitatea 3)
Recapitulare semestriala
Evaluare semestriala
Unitatea 4 - Respectarea, apararea si promovarea drepturilor copiilor
Respectarea si apararea drepturilor copiilor
Institutii interguvergurernamentale cu rol in respectarea, apararea si promovarea drepturilor copilului
Institutii interguvernamentale si nonguvernamentale cu rol in respectarea si apararea drepturilor copiilor
Evaluare (unitatea 4)
Unitatea 5 - Proiectul educational
Proiect educational
Recapitulare finala
Evaluare finala
Anexa – Conventia cu privire la drepturile copilului