Evaluare nationala la finalul clasei a IV-a. Limba si literatura romana. Teste si bareme

9786068948928

“ Evaluare nationala clasa a IV-a Teste si bareme”

Autor: Elena-Cristina Petrescu
Editura: Art Educational
Anul aparitiei: 2016
Nr. Pag: 112
Limba: Romana
Disciplină: Limba Și Literatura Română
Format: 27X20 cm
Vârstă: 10 ani, 11 ani
in stoc
18.00 lei
+

Descriere



Dragi colegi, dragi parinti,

Lucrarea este un auxiliar elaborat cu scopul de a dezvolta competentele de lectura si de a indruma eficient pregatirea elevilor de clasa a IV-a pentru Evaluarea Nationala, atat in sala de clasa, cat si acasa.
Auxiliarul contine 20 de teste pentru proba de limba romana, avand ca suport 12 texte literare (8 in proza si 4 lirice) si 8 texte nonliterare si este insotit de un ghid care cuprinde cele 20 de bareme de evaluare corespunzatoare realizate cu scopul de a facilita aprecierea cat mai obiectiva a raspunsurilor elevilor la itemii din teste.
Testele propuse sunt construite in stricta concordanta cu programa scolara in vigoare pentru disciplina Limba si literatura romana, pentru clasa a IV-a. Structura lor este compatibila cu cea a testelor de Limba romana de la EN IV 2014 Si cu cea a evaluarilor internationale administrate elevilor in varsta de 0-12
ani.Administrarea acestor instrumente urmareste reglementarea evaluarii performantelor elevilor printr-un set de proceduri standard bazate pe teste scrise.
Timpul de lucru, confonn Metodologiei de organizare si desfasurare a Evaluarilor Nationale la
finalul claselor a 11-a, a IV-a si a VI-a fn anul scolar 2013 - 2014, este de 60 de minute pentru fiecare test administrat.
Procesele vizate de itemii cuprinsi in cele douazeci de teste, atat la nivelul textelor literare, cat si al celor nonliterare, sunt:
• extragerea informatiiilor explicit formulate;
• interpretarea si integrarea ideilor si informatiilor;
• formularea de concluzii directe.
Rezolvarea acestor teste ofera elevilor modalitati variate de verificare si sistematizare a continuturilor invatarii.
Pentru un elev de clasa a IV-a, Evaluarea Nationala aduce si multe emotii. Cu cat pregatirea anterioara evaluarii organizate de MECS este mai temeinica, cu itemi variati ca structura si grad de dificultate
(itemi obiectivi, semiobiectivi si subiectivi: cu alegere multipla, tip pereche, de completare, cu raspuns scurt, intrebari structurate, de tip eseu), cu atat increderea in fortele proprii si capacitatea elevului de a obtine rezultate foarte bune creste. Parcurgerea testelor propuse raspunde cerintelor Evaluarii Nationale,
sprijinind elevul sa devina independent in activitatea de invatare si evaluare, ajungand chiar sa se poata autoevalua pe baza baremelor atasate testelor.
Auxiliarul are rolul dea realiza o evaluare periodica pe parcursul anului scolar a gradului de pregatire a elevului in raport cu cerintele Evaluarii Nationale. Dumneavoastra, parint i i, puteti verifica cu ajutorul solutiilor $i baremelor de evaluare rezolvarea testelor, stabilind in mod obiectiv care este nivelul de intelegere a textelor suport, ce tip de itemi sunt mai dificili si cum se pot elimina aceste dificultati.
Sper ca, prin rezolvarea acestor teste, elevii sa descopere cu placere textele selectate, noi, atragatoare si modalitatea creative de formulare a itemilor!
Va doresc success si un an scolar in care evaluarea sa devina o activitate fara emot ii!