Descriere
Conceptia acestei lucrari isi propune, in fapt, sa coreleze trecerea elevului de la acumularea de cunostiinte la o atitudine activa, de operationalizare, cu momentul in care elevul constientizeaza competentele transdisciplinare dobandite ca urmare a invatarii. Ideea care sta la baza acestei lucrari se centreaza pe asigurarea, prin invatare, a unitatii cunoasterii umane in procesul de intelegere a lumii. Prin abordarea transdisciplinara a cunoasterii, elevul invata sa stie, sa faca, sa traiasca impreuna cu ceilalti si, cel mai important lucru, sa fie. Practic, in acest moment de inceput de mileniu, abordarea transdisciplinara a cunoasterii asigura elevului competenta de a-si construi individualitatea prin conectarea constienta la valorile universale.
Probele de evaluare transdisciplinara sprijina elevul sa patrunda sensurile oricarui tip de text si sa dovedeasca intelegerea corecta a mesajului. Avantajul cunoasterii complexe - caci la un astfel de tip de cunoastere invita cartea - deschide o perspectiva corecta pentru ca fiecare elev sa inteleaga lumea privind-o din unghiuri multiple.