FIZICA pentru performanta. Clasele 6-8.

9786067104752

Autorii consideră utilă lucrarea şi pentru ca profesorii să le răspundă elevilor la întrebarea „de ce învăţăm fizică?".

Autor: Victor Stoica, Ion Toma
Editura: Art Educational
Anul aparitiei: 2017
Nr. Pag: 200
Limba: Romana
Disciplină: Fizica
Format: 17X24 cm
Vârstă: 14 ani, 13 ani, 15 ani, 12 ani
in stoc
25.00 lei
+

Descriere




Cuvânt-Înainte


Lucrarea Fizica pentru performanţă cuprinde subiectele susţinute în cadrul diferitelor etape ale olimpiadei de fizică (pe sector, pe municipiu şi naţionale), în cadrul Concursului Naţional de Fizică „Evrika" şi în cadrul Centrului de Excelenţă al Municipiului Bucureşti. Aceste subiecte sunt cele propuse la clasele a VI-a, a VII-a şi, respectiv, a VIII-a de către autorii lucrării şi de către echipele din care au făcut parte în ultimii şase ani şi cărora le mulţumesc pentru colaborare şi pe această cale.

Subiectele sunt prezentate împreună cu baremele de corectare, aşa cum au fost publicate la data susţinerii concursurilor şi a olimpiadelor. Considerăm că prezenţa punctajelor pentru fiecare etapă de rezolvare a problemelor este de folos atât elevilor care vor să se pregătească pentru acest tip de competiţii, cât şi profesorilor care-i pregătesc. De asemenea, subiectele se regăsesc dispuse în ordine cronologică, în raport cu momentul publicării acestora pentru concursurile respective. Acest fapt oferă posibilitatea parcurgerii lucrării în concordanţă cu evoluţia sistemului de gândire necesar rezolvării problemelor propuse (de exemplu, analiza unui fenomen fizic, ale cărui legi nu le cunoaştem, are la bază cunoaşterea legilor altui fenomen fizic care se desfăşoară în mod similar primului - Olimpiada Naţională de Fizică (ONF) din 2015, clasa a VI-a, iar rezolvarea unor probleme cunoscute se poate realiza cu metode atipice, dar accesbile nivelului de cunoştinţe ale elevilor de gimnaziu - Concursul Naţional de Fizică „Evrika" din 2014, clasa a VIII-a).

Autorii consideră utilă lucrarea şi pentru ca profesorii să le răspundă elevilor la întrebarea „de ce învăţăm fizică?" , arătându-le că această disciplină îi ajută să observe cât de frumoasă este lumea şi să înţeleagă de ce este aşa. Astfel, lucrarea serveşte şi pentru activităţile desfăşurate de către toţi elevii care doresc să pătrundă mai adânc tainele fizicii, în urma celor învăţate la orele de curs. Dincolo de cunoştinţe, de noţiuni şi de modalităţi de interpretare clasice sau atipice, ei vor descoperi şi ultimele standarde de performanţă corespunzătoare învăţării fizicii în ciclul gimnazial românesc.

La finalul acestor rânduri, am lăsat cele mai nobile şi mai de preţ gânduri pentru noi, autorii. Ele se îndreaptă către nepoţeii noştri, David, Iris şi Chloe, împreună cu toată dragostea şi preţuirea de care suntem capabili. Imboldul nostru de a propune problemele regăsite în această lucrare îşi are originea în una dintre afirmaţiile marelui om de ştiinţă Albert Einstein: ,,Dacă nu poţi să îi explici unui copil de şase ani, înseamnă că nu ai înţeles nici tu însuţi". Cu toate că la momentul apariţiei lucrării nepoţeii noştri sunt sub pragul de vârstă invocat de Einstein, avem speranţa că această carte va aduce un sâmbure de lumină în gândirea lor, la momentul potrivit. Până atunci, ne dorim ca lucrarea să le fie utilă profesorilor şi elevilor de gimnaziu, iar noi să fim măcar parţial iertaţi pentru timpul pe care l-am răpit nepoţilor, gândind şi redactând problemele din această carte.

Autorii