Geneza uitata - Radu Cinamar si Pe fereastra - Julian Barnes (CADOU)

1766
Autor: Radu Cinamar, JULIAN BARNES
Editura: Editura Daksha
Anul aparitiei: 2019
Limba: Romana
Disciplină: Spiritualitate
Vârstă: adulti ani
in stoc
48.00 lei
+

Descriere

În perioada 01 - 30 aprilie comandă cartea ”Geneza uitată - Radu Cinamar” și primești CADOU cartea ”Pe fereastră - Julian Barnes


Geneza uitata - Radu Cinamar


„GENEZA UITATĂ” este al șaselea volum din seria „Radu Cinamar” și el reprezintă fără îndoială un pas înainte atât din punctul de vedere al stilului editorial, cât și din cel al expunerii informației.

Cartea apare într-un format nou, mai mare, fiind totuși cea mai voluminoasă dintre titlurile seriei de până acum. Remarcăm simetria pe care autorul pare să o respecte în cadrul volumelor sale: după fiecare expediție printr-un tunel, urmează un volum ce tratează un subiect separat, după care se revine la expediția prin tunelul următor.

Astfel, volumul 3 („Misterul din Egipt – Primul tunel”) a fost urmat de volumul 4 („Pergamentul secret”), pentru ca volumul 5 să trateze o nouă expediție („În interiorul Pământului – Al doilea tunel”). Volumul 6 („Geneza uitată”) apare ca fiind un volum de-sine-stătător, iar dacă această logică de publicare se va aplica în continuare, atunci ne putem aștepta ca volumul 7 din serie să trateze despre expediția prin cel de-al treilea tunel, care este și ultimul din Complexul secret din Munții Bucegi.

Noul Volum („Geneza uitată”) prezintă un subiect uimitor prin complexitatea și bogăția informației, dar cele peste 70 de desene elaborate sunt menite să ușureze înțelegerea textului. Miezul lucrării îl reprezintă subiectul originii adevărate a omului și a evoluției sale complexe de-a lungul erelor. Sunt explicate de asemenea unele dintre „punctele fierbinți” ale istoriei umanității, care fie nu au fost cunoscute niciodată, fie au fost tratate de pe poziții mitologice: Atlantida, Troia, Shambala, Hiperborea etc.

Prezentările sunt bulversante atât prin diversitatea lor, cât și prin acuratețea explicațiilor oferite, care îmbină cunoașterea ezoterică pură cu anumite elemente științifice. Un accent deosebit este pus pe existența și manifestarea sasurilor interdimensionale, acele portaluri aflate la „intersecțiile” dintre planul fizic și cel eteric.

Din punctul de vedere al editurii noastre, considerăm că prin publicarea acestui volum Radu Cinamar a ridicat în mod evident stacheta înțelegerii și a tratării subiectelor pe care le prezintă în cărțile sale. După cum chiar el se destăinuie în nota sa de început:

„Chiar dacă noțiunile prezentate în această carte par a fi dificile, totuși am considerat că este necesar să fac un pas înainte și să expun în acest fel unele aspecte mai profunde. Consider de asemenea că elementele prezentate în celelalte volume au pregătit terenul pentru o justă înțelegere a semnificațiilor ezoterice și de altă natură pentru cititorul interesat, astfel încât lectura prezentului volum și a celor care vor urma să aibă sens și coerență.

Voi continua cu acest gen de abordare mai elaborată, care a devenit o necesitate în contextul vremurilor pe care le trăim. Am speranța că cititorii acestei serii de volume vor înțelege în mod corect demersul meu și dorința sinceră de a expune lumii unele aspecte necunoscute ale realității în care trăim.”


Fragment:

"Dupa ce am venit din Utklaha, orasul vechilor mayasi din centrul Pamantului - situat foarte aproape de citadela sublima a Shambalei - am fost nevoit sa iau contact cu realitatea destul de dura de la suprafata planetei noastre.

Diferenta de perceptie si de nivel de vibratie era uriasa. In primele zile ma simteam aproape sufocat si totul mi se parea primitiv: obiceiurile oamenilor, ideile si ambitiile lor, modul de concepere a vietii si, de asemenea, nivelul de trai.

Spre deosebire de mine, Cezar parea sa fie in elementul sau atat in,, interiorul'' Pamantului, cat si la suprafata lui. Aproape imediat dupa ce am ajuns la Baza, el a cerut o informare sintetica locotenentului Nicoara, care il inlocuise la conducere.

In urmatoarele ore, Cezar deja distribuia sarcini, facea planificari, avea convorbiri telefonice in tara si strainatate si lua decizii importante.

Ii admiram extraordinara putere de focalizare si stapanire de sine, forta si energia ce radiau din plin din fiinta sa, determinarea si bunele sale intentii, exprimate intotdeauna cu o simplitate si modestie minunate.

In ceea ce ma priveste, a trebuit sa plec pentru doua zile la Bucuresti, pentru a rezolva unele chestiuni cu caracter personal."



Pe fereastra (paperback) - Julian Barnes


„Romanele ne spun cele mai multe adevaruri despre viata: ce este, cum o traim, la ce-ar putea sa ne foloseasca, in ce fel sa ne bucuram de ea si s-o pretuim, cum o ia pe cai gresite si cum o pierdem.“

Julian Barnes

Inainte de a fi scriitor, Julian Barnes a fost, este si va fi cititor. Unul curios, plin de viata, ironic si patrunzator precum scriitorul de succes care a devenit. Demonstratie de eruditie, Pe fereastra ne dezvaluie altfel rafinamentul lui Julian Barnes.

In cele saptesprezece eseuri (si o povestire) din acest volum, autorul ne vorbeste despre scriitorii englezi, francezi si americani care l-au marcat de-a lungul vietii. Reflectand la stilul alunecos al lui Penelope Fitzgerald, la sinceritatea brutala a lui Hemingway, la traducerile celebrului roman Madame Bovary sau la disperarea lui Michel Houellebecq, Julian Barnes se intreaba ce anume este fictiunea si ce efect are ea asupra vietii noastre.

Traducator: Radu Paraschivescu

Despre autor:

Julian Barnes s-a nascut in Leicester, Anglia, in 1946. A studiat la City of London School intre 1957 si 1964, apoi la Magdalen College, Oxford, absolvind (cu onoruri) in 1968 sectia de limbi moderne. Dupa incheierea studiilor, a lucrat ca lexicograf pentru Oxford English Dictionary timp de trei ani. Din 1977, a devenit redactor literar si a semnat recenzii in New Statesmen si New Review. Intre 1979 si 1986 a realizat cronici de televiziune, mai intai pentru New Statesmen si apoi pentru Observer.

Opera lui Julian Barnes numara peste cincisprezece volume de proza si eseuri, cariera sa literara fiind incununata de numeroase premii si distinctii: Somerset Maugham Award pentru Metroland (1981), Geoffrey Faber Memorial Prize (1985), Prix Médicis pentru Papagalul lui Flaubert (1986), E. M. Forster Award (decernat de American Academy and Institute of Arts and Letters, 1986), Gutenberg Prize (1987), Grinzane Cavour Prize (1988), Prix Femina pentru Trois (1992). A fost de trei ori finalist la Booker Prize: in 1984 pentru Papagalul lui Flaubert, in 1998 pentru Anglia, Anglia si in 2005 pentru Arthur & George. Statul francez i-a acordat in 1988 titlul de Chevalier des Arts et des Lettres, in 1995 a fost numit Officier de l’Ordre des Arts et des Lettres, iar in 2004 a primit titlul de Commandeur de l’Ordre des Arts et des Lettres. De asemenea, in 1993 Fundatia FVS i‑a acordat Shakespeare Prize, iar in 2004 a fost recompensat cu Premiul Statului Austriac pentru Literatura Europeana. In prezent locuieste la Londra.


Fragment:

"Cu cativa ani inainte sa moara, i-am fost partener de discutie lui Penelope Fitzgerald la Universitatea din York. O cunosteam superficial, o admiram enorm.

Era timida si cam imprastiata, de parca ultimul lucru pe care si l-ar fi dorit ar fi fost sa fie perceputa drept ceea ce era de fapt: cea mai buna romanciera engleza in viata.

Prin urmare se comporta ca si cum ar fi fost o bunica inofensiva, care facea dulceata si nu prea stia cum merg treburile in lumea asta. Nu-i venea foarte greu sa se prefaca, fiindca nu numai ca era bunica, dar in acelasi timp se ocupa - una dintre micile dezvaluiri din volumul ei de scrisori - cu facut dulceata.

Insa travestirea nu era convingatoare, fiindca - i se intampla destul de des, oarecum impotriva propriei vointe, ca inteligenta ei rara si hazul ei instinctiv sa iasa la iveala.

La cafea, am rugat-o sa -mi dea un autograf pe doua dintre romanele care-mi placusera cel mai mult din tot ce scrisese: Inceput de primavara ( The Beginning of Spring) si Floarea albastra ( The Blue Flower).

A cotrobait indelung intr-o ditamai geanta de plastic- rosu-inchis, cu motive florale, din cate tin minte - in care-si tinea lucrurile de care avea nevoie peste zi.

In cele din urma, a dat de-un pix si, dupa ce-a stat mult timp pe ganduri, a scris - asa cum pare, asa cum trageam nadejde - un mesaj personal, incurajator, pentru un romancier mai tanar, pe fiecare pagina de titlu."