Descriere
Academia Romana, Institutul de Lingvistica „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti” / Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti
Coordonator: Gabriela Pana Dindelegan
Raluca Braescu, Adina Dragomirescu, Isabela Nedelcu, Alexandru Nicolae, Gabriela Pana Dindelegan, Rodica Zafiu
De ce o gramatica scolara? Pentru ca, odata cu noua Programa, este momentul cel mai potrivit pentru regandirea acestui tip de
gramatica, mai putin deschis, prin natura lui, innoirilor teoretice si descriptive. Interesul pentru o gramatica scolara, adusa la zi sub
aspectul exigentelor didactice si stiintifice, este o preocupare general europeana.
gramatica, mai putin deschis, prin natura lui, innoirilor teoretice si descriptive. Interesul pentru o gramatica scolara, adusa la zi sub
aspectul exigentelor didactice si stiintifice, este o preocupare general europeana.
Ca noutate a cartii, se insista asupra unei legari a gramaticii si de alte obiective decat cele pur gramaticale: relatia dintre
gramatica si formarea cuvintelor, gramatica si comunicare, gramatica si fonetica, gramatica si lexic, gramatica si stilistica. De
asemenea, este prima gramatica scolara care incearca raportarea gramaticii romanesti la gramaticile altor limbi, cunoscute elevilor
de la lectiile de limbi straine, pentru a le transmite acestora ideea de invatare constienta si comparativa.
Cartea propune si o serie de exercitii, insotite de rezolvari integrale. Diversitatea tematica si de obiective a exercitiilor il pun
pe elev in situatiile cele mai diverse, ferindu-l de rutina si de limitarea cerintelor
Gramatica de fata nu este un manual scolar si nu se substituie manualelor scolare, ci reprezinta un
auxiliar pentru elevi si profesori in aprofundarea cunostintelor de gramatica pentru clasele gimnaziale.
auxiliar pentru elevi si profesori in aprofundarea cunostintelor de gramatica pentru clasele gimnaziale.