Descriere
Primul titlu care apare in cel mai recent proiect editorial Polirom: colectia „Ghidul profesorului”
Practicile educative moderne pun din ce in ce mai mult accent pe activizare, considerata premisa unei instruiri si formari eficiente. Volumul ofera repere teoretice si aplicative usor de preluat, de adaptat si de utilizat in practicile participative, prezentind elemente operationale de pedagogie activa si interactiva, designuri curriculare activizante, comentarii si sugestii didactice. Informatiile de ultima ora, ilustrate cu numeroase exemple practice concepute de colaboratori care predau la toate nivelurile de invatamint, vin in sprijinul studentilor, formatorilor, teoreticienilor din domeniul stiintelor educatiei si cadrelor didactice care urmaresc realizarea unei instruiri interactive eficiente.
Din cuprins:
Instruirea pedagogica– o provocare actuala - Caracterizarea generala a pedagogiei interactive - Profilul practicilor didactice activizante - Mecanisme de conexiune inversa - Mecanismul de feedforward - Metode de dezvoltare a spiritului activ - Reflectia personala - Invatarea bazata pe experiment - Invatarea cooperativa - Invatarea bazata pe jocuri didactice - Invatarea electronica - Metode si tehnici de dezvoltare a spiritului critic.
Practicile educative moderne pun din ce in ce mai mult accent pe activizare, considerata premisa unei instruiri si formari eficiente. Volumul ofera repere teoretice si aplicative usor de preluat, de adaptat si de utilizat in practicile participative, prezentind elemente operationale de pedagogie activa si interactiva, designuri curriculare activizante, comentarii si sugestii didactice. Informatiile de ultima ora, ilustrate cu numeroase exemple practice concepute de colaboratori care predau la toate nivelurile de invatamint, vin in sprijinul studentilor, formatorilor, teoreticienilor din domeniul stiintelor educatiei si cadrelor didactice care urmaresc realizarea unei instruiri interactive eficiente.
Din cuprins:
Instruirea pedagogica– o provocare actuala - Caracterizarea generala a pedagogiei interactive - Profilul practicilor didactice activizante - Mecanisme de conexiune inversa - Mecanismul de feedforward - Metode de dezvoltare a spiritului activ - Reflectia personala - Invatarea bazata pe experiment - Invatarea cooperativa - Invatarea bazata pe jocuri didactice - Invatarea electronica - Metode si tehnici de dezvoltare a spiritului critic.
Musata-Dacia Bocos este profesor univ. dr. la Departamentul de Stiinte ale Educatiei, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei a Universitatii „Babes‑Bolyai” din Cluj‑Napoca si coordonator de doctorat in domeniul „Stiinte ale educatiei”. Principalele domenii de activitate stiintifica sint didactica generala, teoria curriculumului, managementul curricular, didactica disciplinelor pedagogice, cercetarea pedagogica. Dintre lucrarile sale, amintim: Instruire interactiva. Repere pentru reflectie si actiune (2002), Teoria si practica cercetarii pedagogice (2003, 2005, 2007), Didactica disciplinelor pedagogice. Un cadru constructivist (2007). A colaborat la realizarea volumelor: Teoria si metodologia instruirii. Teoria si metodologia evaluarii. Repere si instrumente didactice pentru formarea profesorilor (2007), Fundamentele pedagogiei. Teoria si metodologia curriculumului. Repere si instrumente didactice pentru formarea profesorilor (2008), Management curricular (2013). A coordonat, in colaborare, urmatoarele volume: Tratat de didactica moderna (2009), Abordarea integrata a continuturilor curriculare. Particularizari pentru invatamintul primar (2012).