Descriere
Monolog cu Umbra, Monolog cu Vinovatul, Monolog cu Speranta, Monolog cu Apocalipsa, Monolog cu Spectatorul: Umbra, Vinovatul, Speranta si celelalte monologuri au o istorie lunga in Teatru. Dar si in literatura secolului XX. Sau in literatura secolului XIX. Daca vrem, monologurile se desfasoara in amintirea cutarei piese sau a cutarui autor. Sau in amintirea Vinovatilor si a proceselor lui Kafka. Sau in amintirea Umbrelor, de la Shakespeare la Borges si Ionesco. Sau in amintirea Sperantelor si a Neintelegerii lui Camus. Fiecare Monolog ar putea fi o lectie de literatura comparata, cu trimiteri intunecate la ziua de azi. (Cornel Ungureanu)
* * *
Diana Cozma este actrita, traducatoare, scriitoare, membra a Uniunii Scriitorilor din Romania, conf. dr. habil. la Facultatea de Teatru si Film a Universitatii Babes-Bolyai, licentiata in Filologie (1988) si Arta Teatrala (1995). In perioada 1990-1994 este directoarea Teatrului de Papusi „Puck”, Cluj-Napoca. Interpreteaza 40 de roluri in spectacole de teatru si filme si regizeaza numeroase spectacole. Organizeaza si participa la festivaluri, turnee in tara si in strainatate. Activitatea ei artistica este consemnata in peste 150 de articole, recenzii, cronici, interviuri. Carti: Dansul efemer al actiunilor actorului (2016), Tehnici fundamentale de creatie scenica (2016), Amor in violete (2015), Eugenio Barba si marul de aur (2013), Teatrul inlantuit. Eseu despre teatrul lui Jerzy Grotowski (2007), Experimentul homo felix – un studiu shakespearian (2005), Dramaturgul-practician (2005). Traduceri: Eugenio Barba, Casa in flacari – despre regie si dramaturgie (2012), Eugenio Barba, Pamant de cenusa si diamant (2010), Yasmine Beverly Rana, Cinci piese de teatru (2008). Publica, in reviste de cultura, articole, eseuri, traduceri, interviuri, proze, texte dramatice. Sustine conferinte, conduce workshopuri in Romania si SUA. Participa la stagii internationale conduse de Eugenio Barba, Ludwik Flaszen, Thomas Richards, Torgeir Wethal, Iben Nagel Rasmussen, Jean-Jacques Haari, Yves Marc, Mladen Materic, Cristina Wistari Formaggia. Premii: Premiul Teodor Bosca pentru Traduceri al Uniunii Scriitorilor din Romania, Filiala Cluj (2013); Premiul pentru Debut – Eseu al Uniunii Scriitorilor din Romania, Filiala Cluj (2006); Premiul pentru Cel Mai Bun Spectacol de Grup, Universitatea Nationala de Arte „George Enescu” din Iasi (2001); Premiul pentru Cel Mai Bun Spectacol, Universitatea Hyperion din Bucuresti (2001).
* * *
Diana Cozma este actrita, traducatoare, scriitoare, membra a Uniunii Scriitorilor din Romania, conf. dr. habil. la Facultatea de Teatru si Film a Universitatii Babes-Bolyai, licentiata in Filologie (1988) si Arta Teatrala (1995). In perioada 1990-1994 este directoarea Teatrului de Papusi „Puck”, Cluj-Napoca. Interpreteaza 40 de roluri in spectacole de teatru si filme si regizeaza numeroase spectacole. Organizeaza si participa la festivaluri, turnee in tara si in strainatate. Activitatea ei artistica este consemnata in peste 150 de articole, recenzii, cronici, interviuri. Carti: Dansul efemer al actiunilor actorului (2016), Tehnici fundamentale de creatie scenica (2016), Amor in violete (2015), Eugenio Barba si marul de aur (2013), Teatrul inlantuit. Eseu despre teatrul lui Jerzy Grotowski (2007), Experimentul homo felix – un studiu shakespearian (2005), Dramaturgul-practician (2005). Traduceri: Eugenio Barba, Casa in flacari – despre regie si dramaturgie (2012), Eugenio Barba, Pamant de cenusa si diamant (2010), Yasmine Beverly Rana, Cinci piese de teatru (2008). Publica, in reviste de cultura, articole, eseuri, traduceri, interviuri, proze, texte dramatice. Sustine conferinte, conduce workshopuri in Romania si SUA. Participa la stagii internationale conduse de Eugenio Barba, Ludwik Flaszen, Thomas Richards, Torgeir Wethal, Iben Nagel Rasmussen, Jean-Jacques Haari, Yves Marc, Mladen Materic, Cristina Wistari Formaggia. Premii: Premiul Teodor Bosca pentru Traduceri al Uniunii Scriitorilor din Romania, Filiala Cluj (2013); Premiul pentru Debut – Eseu al Uniunii Scriitorilor din Romania, Filiala Cluj (2006); Premiul pentru Cel Mai Bun Spectacol de Grup, Universitatea Nationala de Arte „George Enescu” din Iasi (2001); Premiul pentru Cel Mai Bun Spectacol, Universitatea Hyperion din Bucuresti (2001).