Descriere
Primul prag inseamna ca in orice initiere, dobandirea notiunilor-cheie, prin asocierea dimensiunii teoretice ( "Ce trebuie sa stim") cu aceea practic-aplicativa, fixata apoi prin exercitii diverse si antrenante. Algoritmul invatarii continua cu etapa consolidarii a ceea ce s-a invatat impreuna, in care situatiile de invatare se diversifica si se deschid catre context similare celor parcurse anterior. Al treilea stadiu le valorizeaza pe cele anterioare, punandu-le intr-o ecuatie a competentei si a performantei care stimuleaza capacitatea de a comunica adecvat si corect prin mesaje orale si scrise, in situatii diverse, dar si cultivarea talentului artistic, originalitatea si creativitatea.
Un alt argument al succesului invatarii il reprezinta, in aceasta carte, evaluarea. Conceptul pe care vi-l propunem reuneste rigorile unei evaluari clasice - standard, unitare si transparente - cu deschiderile aduse invatarii prin comunicarea on-line, prin exersarea unor modalitati alternative de testare a nivelului de competente atins de fiecare dintre elevi. Cele trei teste de la finalul fiecarei unitati respecta aceleasi trepte ale invatarii, iar administrarea lor eficienta este asigurata de claritatea si diversitatea itemilor, de existenta punctajului, a timpului de lucru si a spatiului de redactare a raspunsului.