Limba si literatura romana. Manual pentru clasa a V-a

9786067272314

"Manualul urmărește eficientizarea învățării prin elemente grafice/multimedia (alineate, chenare, tabele, culori/nuanțe distincte, marcaje)."

Autor: Veronica Hoitan, Adrian Costache, Angela Turculet, Camelia Sapoiu, Corina Buzoianu
Editura: Sigma
Anul aparitiei: 2017
Nr. Pag: 215
Limba: Romana
Disciplină: Limba Și Literatura Română
Format: 16.5X23.5 cm
Vârstă: 11 ani, 12 ani
Momentan Indisponibil
37.00 lei

Descriere



Prezentarea manualului de Limba si literatura romana

Ce ne-am propus?

Sa raspundem provocarilor si nevoilor reale privitoare la predarea limbii si a literaturii romane in gimnaziu in contextual scolii actuale si sa oferim posibilitatea unui elev de 10 ani sa descopere treptat universul familiar si, prin aceasta, propria identitate. Am urmarit eficientizarea invatarii prin elemente grafice/multimedia (alineate, chenare, tabele, culori/nuante distincte, marcaje) si am creat un instrument necesar profesorului pentru tratarea diferentiata a elevilor.

Manualul digital

Pe CD gasiti varianta digitala a manualului, care contine pe langa varianta tiparita si activitati multimedia interactive de invatare (AMII). Acestea vin in comple tarea notiunilor si exemplelor prezentate in manualul tiparit si sunt de trei tipuri: statice, dinamice si interactive.

AMII statice: imagini, foto

AMII dinamice: filme, animatii

AMII interactive: exercitii, jocuri educative

CUPRINS

Zana Muntilor de Petre Ispirescu (text integral)

Cuvinte-cheie, tema

Momentele actiunii

Planul simplu si planul dezvoltat de idei

Enuntul. Punctuatia enuntului

Predicatul verbal

Personajul

Competenfe generale si specifice vizate:

Participarea la interactiuni verbale in diverse situatii de comunicare, prin receptarea si producerea textului - oral

Identificarea temei, a unor informatii esentiale si de detaliu, a intentiilor de comunicare explicite si/sau a comportamentelor care exprima emotii din texte narative, monologate sau dialogate;

Prezentarea orala, pe baza unor repere date de profesor, a unor informatii si a unor idei, exprimand opinii, emotii si sentimente prin participarea la discutii pe teme familiare, de interes sau pornind de la textele ascultate/ citite;

Receptarea textului scris, de diverse tipuri

Identificarea informatiilor importante din texte literare si nonliterare, continue, discontinue si multimodale;

ldentificarea temei si a ideilor principale si secundare din texte diverse;

Formularea unui raspuns personal si/sau a unui raspuns creativ pe marginea unor texte de diferite tipuri, pe teme familiare;

Manifestarea interesului si a puterii de concentrare in timpul lecturii unor texte pe teme familiare;

Redactarea textului scris, de diverse tipuri

Redactarea unui text scurt pe teme familiare, avand in vedere etapele procesului

Propozitia simpla

Propozitia dezvoltata

Subiectul simplu

Subiectul multiplu

Acordul predicatului cu subiectul

Cartea Pricoliciului de Adina Popescu (fragment)

Atributul

Evaluare

Aplicarea achizitiilor lexicale si semantice de baza, in procesul de intelegere si de exprimare corecta a intentiilor comunicative;

Respectarea conventiilor ortografice si ortoepice in utilizarea structurilor fonetice, lexicale si sintactico-morfologice in interactiunea verbala;

Exprimarea identitatii lingvistice si culturale proprii, in context national si international

Asocierea unor experiente proprii de viata si de lectura cu cele provenind din alte culturi.