Manual Limba Latina pentru clasa a VIII-a

9738068746

"Prezentul manual este alcatuit in conformitate cu Programa scolara de limba latina aprobata prin Ordinul Ministrului nr. 3540 din 02.04.1999 si se adreseaza tuturor elevilor din clasa a VIII-a, in primul an de studiu al limbii latine."

Autor: Cornelia Frisan
Editura: Sigma
Anul aparitiei: 2016
Nr. Pag: 144
Limba: Romana
Disciplină: Limba Latina
Format: 16.5X23.5 cm
Vârstă: 14 ani, 15 ani
in stoc
17.00 lei
+

Descriere



Argument

"Prezentul manual este alcatuit in conformitate cu Programa scolara de limba latina aprobata prin Ordinul Ministrului nr. 3540 din 02.04.1999 si se adreseaza tuturor elevilor din clasa a VIII-a, in primul an de studiu al limbii latine.

Manualul este organizat pe criteriul tematic in 8 module de invatare si 2 module de evaluare finala.

Un modul de invatare, cu un parcurs de 1-2 lectii pe o grila de 3-4 ore, permite o mai indelungata ramanere intr-un spatiu de studiu in care textul, lexicul, problema de gramatica, informatia de eruditie, lectura si documentul istoric se armonizeaza confortabil.

Textul ilustreaza tema, este sustinut prin imagini si ofera material pentru progresia lexicala in doua momente distincte: Vocabula, cuvinte noi grupate pe porti de vorbire, si ltinera vocabulorum, schimbarea formei si a sensului etimonului latin spre limba romana in procesele de romanizare, mostenirea latina, si de reromanizare, intarirea necontenita a latinitatii prin neologisme; inovatia lexicala prin derivare si compunere, familia lexicala, plurisemantismul, antonimele, omonimele si paronimele au in vedere constientizarea latinitatii limbii romane si sustinerea capacitatii de comunicare a elevului prin extinderea si nuantare a vocabularului personal.

Memorabilia prezinta maximele dupe care lumea antica s-a condus si incearca sa incurajeze asumarea idealului clasic de a trai.

Grammatica propune un corpus moderat de cunostinte fundamentale de morfologie a limbii latine, cu trimitere directa la structura gramaticala a limbii romane.

Eruditio are in vedere formarea reprezentarilor culturale, deprinderea de tehnici de documentare si exersarea abordorii si valorificarii interdisciplinare a informatiei, ca instrumente esentiale ale cunoasterii prin invatare.

Latine sine guttis grupeaza exercitiile de invatare si de autoevaluare cu trimitere la toate rubricile modulului.

Modulele de evaluare Repetitio est mater studiorum si Finis coronat opus reiau, exerseaza si completeaza stimuland progresul elevului in sensul urmatoarelor achizitii: lectura acestuia si reflectia personala, comparatia ca mod de aprofundare si valorificare a cunostintelor, invatarea logica, prin deprinderea unui aparat de eruditie specific in exercitiul traducerii.

Oferta de continuturi trebuie sa fie supusa optiunii elevului in mod sistematic, in dorinta de a selectie pe baza unei gandiri critice, care nu se poate dezvolta doar intr-un spatiu larg de cunoastere.

Constienta de faptul ca orarul nu poate raspunde aspiratiei catre un studiu aprofundat al limbii latine, autoarea spera sa semnaleze doar, convingator, elevilor, la varsta de 14 ani, un univers al valorilor la care ar putea accede pentru a-si satisface curiozitatea, pentru a- si identifica aspiratii si aptitudini, cunoscondu-se pe sine si lasandu-se fermecati de marile performante ale lumii entice greco-romane, ai carei mostenitori suntem prin traditie si limba."