Descriere
Manualul respecta noua programa scolara si
gratie experientelor de invatare pe care le pune la dispozitie, elevul isi va
dezvolta structuri cognitive si competente care ii vor permite adaptarea la
cerintele vietii sociale, va deveni mai flexibil in gandire, mai creator si mai
independent in solutionarea problemelor diverse care au legatura cu viata de zi
cu zi.
Prin activitatile sugerate, manualul are, pe langa functia sa fireasca,
informativa si formativa, un plus de valoare ce rezida din contextualizarea
invatarii. Sarcinile de invatare propuse vizeaza centrarea curriculumului pe
probleme ale vietii reale, rezolvare de probleme, identificarea de solutii.
Prin continutul sau, manualul asigura dezvoltarea si valorificarea obiectivelor
din punct de vedere intra-, inter- si transdisciplinar al experientei de viata
a elevilor.
Prin maniera in care este structurat, manualul contribuie la optimizarea
procesului de predare-invatare-evaluare, cele 6 unitati principale de invatare
din fiecare volum oferind elevilor contexte de familiarizare cu notiuni noi, de
exersare, consolidare a deprinderilor si abilitatilor, de sistematizare a
achizitiilor dobandite, de evaluare si autoevaluare a propriilor capacitati
precum si de ameliorare sau dezvoltare a nivelului atins de fiecare in
dobandirea unei competente specifice.
Manualul cuprinde continuturi abordate din perspectiva invatarii diferentiate.
Pentru fiecare competenta, continuturile sunt prezentate de la simplu la
complex, cerintele propuse au grade diferite de dificultate, pentru a crea si
asigura efectiv sanse egale de reusita pentru toti copiii.
Varianta printata este atractiva, are un design modern si aerisit, adaptat
varstei elevilor, un tipar de buna calitate si vine la pachet cu varianta
digitala a manualului, disponibila pe CD-ul aferent fiecarui semestru. Manualul
digital este creat avand la baza manualul tiparit, pastrand structura si
elementele acestuia, dar contribuind la crearea unei invatari complexe.
Manualul digital este usor de folosit si respecta ultimele conventii in materie
de ergonomie.
In manualul digital predarea conceptelor si notiunilor noi se face prin
intermediul unor animatii, cu un pronuntat caracter dinamic si cu un grad
ridicat de atractivitate, in cadrul carora se respecta pasii metodici ai
disciplinei. Notiunile si conceptele noi de matematica sunt explicate, introduse
treptat si prezentate vizual si interactiv. Abordarile vizuale au rol explicit
de sustinere a invatarii, prin colorari de elemente importante, sublinieri,
marcari distincte, evidentieri de obiecte.
Jocurile din manual au rolul de a-i da elevului posibilitatea sa exerseze
notiunile invatate. Elementele cu care elevul interactioneaza in joc sunt
familiare acestuia, iar tipurile de interactivitate prezente in jocuri sunt
variate si familiare elevilor.
Manualul de Matematica, clasa a III-a ofera numeroase si variate contexte de
invatare si exersare care au in vedere individualizarea, exersarea si crearea
unei experiente personale la care elevul este participant activ, putand sa
invete, sa exploreze, sa se joace, sa descopere si sa evolueze.
Manualele sunt structurate in 2 volume (cate un volum pentru fiecare semestru)
Detalii editie tiparita: fiecare volum contine 80 de pagini color
Detalii editie digitala: varianta digitala contine 120 de imagini care pot sta la baza predarii, 65 de predari animate pentru lectii, 37 de activitati interactive: jocuri educationale si exercitii interactive.
Manualele contribuie la dezvoltarea elevilor prin sarcinile de invatare propuse care se axeaza pe problemele vietii reale, rezolvarea lor si identificarea de solutii.