Descriere
Mircea Roman - din fragmente - Alexandru Davidian
Prima monografie a sculptorului, volumul Mircea Roman: „din fragmente” cuprinde atat date si marturii scrise, cat si fotografii dupa lucrari necunoscute, documente si fotografii din arhiva familiei ori din arhive si colectii particulare.
Uneori imposibil de tacut si de rezervat, alteori dureros de sincer si de volubil in ceea ce priveste arta lui. Extrem de indarjit cand vine vorba despre concesiile pe care un artist nu trebuie sa le faca pentru a fi in pas cu timpul, cu modele din afara sau dinauntrul tarii, incongruente cu structura lui intima: «Nu exista retete de urmat, cum nu exista arta fara sine!»
(…) Preocuparea pentru vesnica actualitate a suferintei, a nepasarii celorlalti, a dramei abuzurilor de orice fel exercitate de om impotriva fiintelor inconjuratoare si, mai grav, chiar impotriva lui insusi, ii confera lui Mircea Roman un loc privilegiat, de seismolog al pervertirii valorilor, al bolilor spiritului omenesc dintotdeauna, de ieri si de azi, traite si resimtite pe propria-i piele sau prin intermediul lecturilor, metamorfozate in sculpturile sale.” - Alexandru Davidian
Despre artist
Sculptor de prim rang al artei romanesti, Mircea Roman a fost prezent cu lucrari in majoritatea expozitiilor importante de arta romaneasca, atat in tara cat si in strainatate. In 1992, castiga Marele Premiu al Trienalei de la Osaka. In perioada de peste 10 ani petrecuta in Anglia, deschide 3 expozitii personale. In anul 2000, amplaseaza temporar sculptura „Omul-barca” pe un ponton al Tamisei, la Londra.
Despre opera sculptorului au scris nume cu rezonanta ale criticii de arta, dintre care ii amintim pe Andrei Pintilie, Carmen Popescu, Andrei Cornea, Adrian Guta, Erwin Kessler, Richard DeMarco etc. Numeroase lucrari ale sculptorului se regasescincolectiiparticularesau publicedin Anglia, Franta, Japonia, Rusia, Germania. Dintre institutii amintim doar Muzeul National de Arta Contemporana din Bucuresti, Muzeul de Arta din Galati, Muzeul de Arta din Craiova, Muzeul de Arta Recenta din Bucuresti, Muzeul de Arta Contemporana a Prefecturii din Osaka, Japonia.
Uneori imposibil de tacut si de rezervat, alteori dureros de sincer si de volubil in ceea ce priveste arta lui. Extrem de indarjit cand vine vorba despre concesiile pe care un artist nu trebuie sa le faca pentru a fi in pas cu timpul, cu modele din afara sau dinauntrul tarii, incongruente cu structura lui intima: «Nu exista retete de urmat, cum nu exista arta fara sine!»
(…) Preocuparea pentru vesnica actualitate a suferintei, a nepasarii celorlalti, a dramei abuzurilor de orice fel exercitate de om impotriva fiintelor inconjuratoare si, mai grav, chiar impotriva lui insusi, ii confera lui Mircea Roman un loc privilegiat, de seismolog al pervertirii valorilor, al bolilor spiritului omenesc dintotdeauna, de ieri si de azi, traite si resimtite pe propria-i piele sau prin intermediul lecturilor, metamorfozate in sculpturile sale.” - Alexandru Davidian
Despre artist
Sculptor de prim rang al artei romanesti, Mircea Roman a fost prezent cu lucrari in majoritatea expozitiilor importante de arta romaneasca, atat in tara cat si in strainatate. In 1992, castiga Marele Premiu al Trienalei de la Osaka. In perioada de peste 10 ani petrecuta in Anglia, deschide 3 expozitii personale. In anul 2000, amplaseaza temporar sculptura „Omul-barca” pe un ponton al Tamisei, la Londra.
Despre opera sculptorului au scris nume cu rezonanta ale criticii de arta, dintre care ii amintim pe Andrei Pintilie, Carmen Popescu, Andrei Cornea, Adrian Guta, Erwin Kessler, Richard DeMarco etc. Numeroase lucrari ale sculptorului se regasescincolectiiparticularesau publicedin Anglia, Franta, Japonia, Rusia, Germania. Dintre institutii amintim doar Muzeul National de Arta Contemporana din Bucuresti, Muzeul de Arta din Galati, Muzeul de Arta din Craiova, Muzeul de Arta Recenta din Bucuresti, Muzeul de Arta Contemporana a Prefecturii din Osaka, Japonia.