Descriere
Traim un paradox. Majoritatea copiilor se considera a fi foarte creativi, majoritatea adultilor, nu. Ce se schimba pe masura ce crestem? Organizatii de pretutindeni concureaza intr-o lume care se schimba mai repede ca niciodata. Liderii acestora spun ca au nevoie de oameni care sa gandeasca creativ, care sa fie flexibili si care sa se adapteze repede. Si foarte adesea spun ca nu gasesc astfel de oameni. De ce? In acest volum provocator si plin de inspiratie, Ken Robinson isi pune trei intrebari vitale:
>> De ce este atat de importanta promovarea creativitatii? Oameni de afaceri, politicieni si educatori subliniaza importanta vitala a promovarii creativitatii si inovatiei. De ce este atat de important acest aspect?
>> Care este problema? De ce trebuie ajutati oamenii sa devina creativi? Copiii sunt plini de idei. Ce se intampla cu noi pe masura ce inaintam in varsta, de ajungem sa credem ca nu suntem creativi?
>> Ce presupune acest lucru? Ce este creativitatea? Oricine poate sa fie creativ sau doar cativa alesi? Poate fi dezvoltata creativitatea, si daca da, cum?
>> De ce este atat de importanta promovarea creativitatii? Oameni de afaceri, politicieni si educatori subliniaza importanta vitala a promovarii creativitatii si inovatiei. De ce este atat de important acest aspect?
>> Care este problema? De ce trebuie ajutati oamenii sa devina creativi? Copiii sunt plini de idei. Ce se intampla cu noi pe masura ce inaintam in varsta, de ajungem sa credem ca nu suntem creativi?
>> Ce presupune acest lucru? Ce este creativitatea? Oricine poate sa fie creativ sau doar cativa alesi? Poate fi dezvoltata creativitatea, si daca da, cum?
In aceasta editie revazuta si actualizata, Ken Robinson ne ofera o abordare inovatoare pentru a intelege conceptul de creativitate in educatie si in afaceri. Sir Ken sustine ca aceste probleme cu care se confrunta oamenii si organizatiile de pretutindeni sunt generate de scolile si universitatile pe care le-am urmat si majoritatea oamenilor parasesc sistemul de educatie fara sa aiba nicio idee legata de adevaratul lor potential creativ. O lume iesita din minti este un manifest pentru abordari radical diferite in ceea ce priveste leadershipul, sistemul de invatamant si pregatirea profesionala cu scopul de a ne ajuta sa facem fata extraordinarelor provocari pe care le aduce cu sine secolul XXI.
Daca a existat vreodata un moment in care creativitatea sa fie necesara pentru supravietuirea si dezvoltarea oricarei organizatii, atunci acesta este chiar acum. Cartea de fata, mai mult decat oricare alta pe care o cunosc, ofera perspective unice asupra modului in care liderii pot initia si sustine demersuri creative.
Warren Bennis, profesor de business, University of Southern California
Cea mai buna analiza pe care am intalnit-o pe problema disjunctiei intre tipurile de inteligenta pe care le apreciem in mod traditional in scoli si tipurile de creativitate de care avem nevoie astazi in organizatiile si in societatea noastra.
Howard Gardner, profesor de stiinte cognitive si educationale, Harvard Graduate School of Education
O carte cu adevarat remarcabila. Te face sa te intrebi de ce, oare, sustinem un sistem de educatie ingust, total inadecvat pentru secolul XXI si profund distrugator al potentialului uman, atata timp cat fiintele umane au o atat de mare capacitate creativa latenta de oferit. O analiza stralucita.
Wally Olins, fondator Wolff-Olins
SIR KEN ROBINSON este un reputat lider international in domeniul dezvoltarii creativitatii, inovatiei si a resurselor umane. A colaborat cu guverne din Europa, Asia si Statele Unite, cu multe dintre companiile listate in top Fortune 500 si cu organizatii culturale din intreaga lume. In anul 1998 a condus o comisie nationala pe probleme privind educatia, creativitatea si economia, de pe langa Guvernul Marii Britanii. Raportul rezultat, „All Our Future: Creativity, Culture and Education" (cunoscut si sub numele de Raportul Robinson), a fost publicat in anul 1999, bucurandu-se de o primire elogioasa.
De asemenea, a avut un rol primordial in crearea unei strategii pentru dezvoltarea creativa si economica, ca parte a procesului de pace din Irlanda de Nord, lucrand cu Ministerele Educatiei, Culturii si cel al Pregatirii Profesionale. Sir Ken Robinson a fost unul dintre cei patru consilieri internationali care au ajutat guvernul din Singapore sa faca din strategia sa epicentrul creativ al Asiei de Sud-Est.
Timp de doisprezece ani, a fost profesor pe probleme de educatie la Universitatea Warwick din Anglia, iar in prezent este profesor emerit. A primit diplome de onoare din partea mai multor universitati si colegii, precum Open University, Central School of Speech and Drama, Birmingham University, Rhode Island School of Design, Ringling College of Art and Design si Liverpool Institute for Performing Arts. I s-a decernat Premiul Atena pentru servicii aduse artelor si educatiei, de catre Rhode Island School of Design; Medalia Peabody pentru contributii in domeniul artelor si culturii in Statele Unite si Medalia „Benjamin Franklin“ pentru remarcabila contributie adusa relatiilor culturale dintre Marea Britanie si Statele Unite. In anul 2003, a fost innobilat de catre Regina Elisabeta a II-a pentru serviciile aduse artelor.
Conferentiaza in intreaga lume pe tema provocarilor creative cu care se confrunta mediul de afaceri si educatia in noua economie globala. Renumitele sale discursuri sustinute la conferinta anuala TED (2006 si 2010) continua sa fie urmarite de milioane de oameni din intreaga lume.