Descriere
Lucrare in conformitate cu Programa scolară pentru disciplina LIMBA SI LITERATURA ROMÂNĂ (clasele a V-a - a Vlll-a) aprobată prin ordinul ministrului nr. 3393/28. 02. 2017.
- cuprinde tot ceea ce trebuie să știe și să exerseze elevul la acest nivel;
- propune un demers didactic coerent și eficient, în care elevul observă, învață, exersează și rezolvă un test rapid;
- cuprinde aplicații relevante și diversificate, care îi pun pe elevi în situații de comunicare cotidiene;
- oferă mici inserții teoretice, care reamintesc și fixează informațiile;
- aduce informații noi din Gramatica Academiei și DOOM2;
- explică elevilor cele mai frecente dificultăți gramaticale;
- cuprinde lecții de recapitulare și teste sumative.
6 unităti de învăţare
• 3 domenii de conţinut: Lectură, Limbă, Redactare
• texte-suport atractive
• exerciţii diverse
Caietul elevului este auxiliarul noului manual de limba si literatura română ART, dar poate fi utilizat, punctual, în completarea oricărui manual şcolar. Acesta este structurat în jurul a şase unităţi de învăţare subsumate temei recomandate de programă: Eu şi universul meu familiar.
Aplicaţiile propuse vizează cu precădere trei dintre domeniile de conţinut - Lectură, Limbă şi Redactare -, pentru că acestea sunt domeniile care necesită, frecvent, contexte suplimentare de exersare pentru a consolida cele învăţate.
Inovator din punct de vedere didactic şi atractiv prin textele-suport propuse, caietul poate fi utilizat zilnic la clasă, pentru elevii cu ritm susţinut de lucru, dar şi acasă, pentru realizarea temelor.
Limba si literatura romana. Manual pentru clasa a V-a - Florentina Samihaian, Sofia Dobra, Monica Halaszi, Anca Davidoiu-Roman
Parcursul acestui manual este gandit ca un traseu de cunoastere, propunand o calatorie prin universul familiar al copiilor si o explorare a acestuia cu instrumentele specifice disciplinei limba si literatura romana. O calatorie care incepe din interior, cu explorarea emotiilor (Selfie. Despre mine), si care continua afara, cu jocurile specifice varstei (De-a ce ma joc), in universul apropiat al casei si al strazii (Pe strada mea). Apoi, elevii se vor intalni cu eroi-modele de comportament (Vreau sa salvez lumea) si vor explora lumi imaginare (Calatoresc prin basme) sau vor face palpitante calatorii inapoi in timp, pentru a cunoaste trecutul (Din carte spre departe).