Pe aripile cuvintelor. Caiet de lectura Clasa a III-a

9786063605185

"Intelegerea fiecarui text se realizeaza si se consolideaza printr-o fisa de lectura, care contine itemi ce conduc la aprofundarea textului pana la detalii si cauzalitatea faptelor/ intamplarilor."

Autor: Adina Grigore
Editura: Ars Libri
Anul aparitiei: 2017
Nr. Pag: 88
Limba: Romana
Disciplină: Limba Și Literatura Română
Format: 28X19 cm
Vârstă: 9 ani, 10 ani
in stoc
11.00 lei
+

Descriere



Argument

Vom urma povetele lui Alexandru Vlahuta si vom porni intr-o calatorie "Pe aripile cuvintelor”, dat fiind ca deslusirea tainelor literaturii constituie o preocupare permanenta a dascalului:
“Invata-l pe scolar sa construiasca frumos si solid. Arata-i ce-i urat si ce-i frumos.
Povatuieste pe scolar si fa-I sa-si scalde, ca intr-un izvor limpede si racoritor, tinerile lui ganduri. Pune-i un model dinaintea ochilor. Atata-l, infierbanta-l, fa-I roman dezghetat, destoinic si semet ravnitor si statornic in a lui spre bine indeletnicire..:
Avand in vedere ca limbajul copilului se realizeaza pe baza unui sistem de reguli achizitionat prin imitare de la cei din jur si se dezvolta pe baza unui complex de situatii implicate de procesul comunicarii, lecturile bunicilor, parintilor sau ale invatatorilor constituie cea mai buna modalitate de a stablii primele contacte ale copiilor cu cartile.
Cand intra in contact cu texte sau mai ales cu vorbitori, achizitiile unor elemente noi se fac pe baza nativului existent, prodcuandu-se o dezvoltare a acestuia.
Astfel, dezvoltarea posibilitaijlor de exprimare a copilului se realizeaza cu eficienta maxima in orele de literatura romana, in general si literatura pentru copii in mod deosebit, prin studierea de texte specifice varste, ce pun in valoare intregul sistem lingvistic.
In primul rand, prin convorbiri, povestiri, repovestiri, memorizari, lectura unor texte, precum si prin jocurile didactice realizate in ore, se va urmari dezvoltarea capacitatii de a comunica si de a scrie.
ln al doilea rand, pentru ca apropierea de carti sa devina o deprindere zilnica, iar deprinderea de a citi o necesitate, este necesar ca scoala si familia sa se implice activ in apropierea elevului de miracolul cartii.
Lectura expresiva si metodele care-i fac pe elevi descoperitori ai unui imens tezaur de intormatii de experiente umane, de modele morale, de emotii si sentimente, vor impune, in cele din urma, literatura in atentia lor.
In final, prin orele de literatura pentru copii se realizeaza mai multe obiective, concretizate in:
- stimularea curiozitatii, imaginatiei, perseverentei, increderii in fortele proprii;
- formarea unei gandiri creative, flexibile;
- incurajarea unei atitudini favorabile fata de lectura;
- stimularea interesului pentru carte si dezvoltarea gustului pentru citit;
- formarea capacitatii de a surprinde, de a descoperi continuturi si forme ale realitatii exprimate intr-o multitudine de modalitati;
- formarea treptata a unui vocabular adecvat, a unei vorbiri fluente si logice.
Prin urmare, literatura pentru copii este o sursa de imbogatire spirituala, ea dispunand de Valente multiple estetice si morale sigure, cultivandu-le copiilor sentimentele alese prin modelele oferite de textele selectate sau invatandu-i pe acestia sa dezaprobe modelele negative intalnite, largindu-le astfel aria de cunoastere.
Autoarea