Pe aripile cuvintelor. Caiet de lectura - clasa a IV-a

9786063605192

"Invata-l pe scolar sa construiasca frumos si solid. Arata-i ce-i urat si ce-i frumos. Povatuieste pe scolar si fa-I sa-si scalde, ca intr-un izvor limpede si racoritor, tinerile lui ganduri. Pune-i un model dinaintea ochilor. Atata-l, infierbanta-l, fa-I roman dezghetat, destoinic si semet, ravnitor si statornic in a lui spre bine indeletnicire..."

Autor: Adina Grigore
Editura: Ars Libri
Anul aparitiei: 2017
Nr. Pag: 88
Limba: Romana
Disciplină: Comunicare In Limba Romana
Format: 29 X 20 cm
Vârstă: 10 ani, 11 ani
in stoc
11.00 lei
+

Descriere




Cuprins

Obiective cadru si de referinta si exemple de activitati de invatare

Continuturile invatarii si evaluare

Planificarea calendaristica a materiei

Ploua!...de George Topirceanu

Nedespartite!... de Emil Garleanu

Biblioteca lui Stardi de Edmondo de Amicis

Legenda Muresului si a Oltului

Micul patriot padovan de Edmondo de Amicis

Revedere de Mihai Eminescu

Muma lui Stefan cel Mare de Dimitrie Bolintineanu

La colindat de Ion Creanga

Bradul de Hans Ch. Andersen

Miezul iernei de Vasile Alecsandri

Omul de zapada de Hans Ch. Andersen

Sezatoare literara

Scrisoarea Ill de Mihai Eminescu

Cand stapanul nu-i acasa de Emil Garleanu

O raza de Emil Garleanu

Vizita de loan Luca Caragiale

Racul, broasca si o stiuca de Alecu Donici

Lupul si barza de La Fontaine

Corbul si vulpea de La Fontaine

Leul deghizat de George Topirceanu

Fabule-aplicatii

Povestea anotimpului uitat de Jonathan Swift

Omul nu poate sa faca, un lucru la toti sa placa de Anton Pann

La scaldat de Ion Creanga

Cantaretul de Emil Garleanu

Argument

Vom urma povetele lui Alexandru Vlahuta si vom porni intr-o calatorie "Pe aripile cuvintelor", dat fiind ca deslusirea tainelor literaturii constituie o preocupare permanenta a dascalului:

Cand intra in contact cu texte sau mai ales cu vorbitori, achizitiile unor elemente noi se fac pe baza nativului existent, producandu-se o dezvoltare a acestuia.

Astfel, dezvoltarea posibilitatilor de exprimare a copilului se realizeaza cu eficienta maxima in orele de literatura romana, in general, si literatura pentru copii in mod deosebit, prin studierea de texte specifice varstei, ce pun in valoare intregul sistem lingvistic.

In primul rand, prin convorbiri, povestiri, repovestiri, memorizari, lectura unor texte, precum si prin jocurile didactice realizate in ore, se va urmari dezvoltarea capacitatii de a comunica si de a scrie.

In al doilea rand, pentru ca apropierea de carti sa devina o deprindere zilnica, iar deprinderea de a citi o necesitate, este necesar ca scoala si familia sa se implice activ in apropierea elevului de miracolul cartii.

Lectura expresiva si metodele care-i fac pe elevi descoperitori ai unui imens tezaur de informatii, de experiente umane, de modele morale, de emotii si sentimente, vor impune, in cele din urma, literatura in atentia lor.

In final, prin orele de literatura pentru copii se realizeaza mai multe obiective, concretizate in:

- stimularea curiozitati si maginatiei, perseverentei si increderii in fortele proprii;

- formarea unei gandiri creative, flexibile;

- incurajarea unei atitudini favorabile fata de lectura;

- stimularea interesului pentru carte si dezvoltarea gustului pentru citit;

- formarea capacitatii de a surprinde, de a descoperi confinuturi si forme ale realitatii exprimate intr-o multitudine de modalitati;

- formarea treptata a unui vocabular adecvat, a unei vorbiri fluente si logice.

Prin urmare, literatura pentru copii este o sursa de imbogatire spirituala, ea dispunand de valente multiple estetice si morale sigure, cultivandu-le copiilor sentimentele alese prin modelele oferite de textele selectate sau invatandu-i pe acestia sa dezaprobe modelele negative intalnite, largindu-le astfel aria de cunoastere.



Autoarea