Pregătire pentru Evaluarea Naţională. Limba şi literatura română. Teste pentru portofoliu. Clasa a IV-a

9789736497742

Exercitiile de observare, completare, alegere, motivare, corectare, analiza, creatie etc. solicita gandirea, memoria, imaginatia, creativitatea elevilor, implicandu-i in propria invatare si dezvoltare.

Autor: Gabriela Barbulescu, Florentina Chifu, Bogheanu Magdalena
Editura: Sigma
Anul aparitiei: 2016
Nr. Pag: 104
Limba: Romana
Disciplină: Limba Și Literatura Română
Format: 21.5X26 cm
Vârstă: 9 ani, 10 ani
in stoc
17.00 lei
+

Descriere



Cuvant inainte


Lucrarea de fata a fost elaborata in conformitate cu prevederile Legii Educatiei Nationale referitoare la Evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a IV-a si acopera componenta citit-scris.

Lucrarea se adreseaza elevilor din clasa a IV-a si poate fi folosita pentru exersarea, aprofundarea, dezvoltarea si verificarea cunostintelor elevilor, iar cadrele didactice o pot folosi cu succes pentru cresterea calitatii actului didactic, in egala masura, ea vine in sprijinul celorlalti adulti(parinti, bunici etc.) implicati in procesul educational al copiilor. Structura lucrarii respecta unitatile de invatare si continuturile corespunzatoare precizate in programa scolara pentru clasa a IV-a (acestea se gasesc in carte la pagina 4).

Textele literare, apartinand celor mai indragiti autori pentru copii,si, in egala masura, textele nonliterare constituie o invitatie la lectura si cunoastere, faciliteaza invatarea si progresul. Exercitiile variate pun copiii in situatia de a analiza si a compara situatii de limba, de a face alegeri si de ale argumenta, de a-i imbogati vocabularul si de a imbunatati comunicarea orala si scrisa. De asemenea, exercitiile de observare, completare, alegere, motivare, corectare, analiza, creatie etc. solicita gandirea, memoria, imaginatia, creativitatea elevilor, implicandu-i in propria invatare si dezvoltare. Ei sunt invitati sa formuleze opinii personale, sa gaseasca argumente, sa exprime emotii si sa faca aprecieri asupra unor situatii sau fapte. Gradul de dificultate al cerintelor respecta principiul de la simplu la complex. Temele abordate interdisciplinar realizeaza o apropiere intre compartimentele limbii, punand elevii in situatii de lucru inedited si atractive.

Testele sumative pentru fiecare unitate de invatare si testele sumative finale, elaborate dupa modelul testelor PISA (Programul international de evaluare a elevilor care vizeaza competentele acestora si pregatirea lor pentru invatarea pe tot parcursul vietii), ii ajuta pe elevi sa sistematizeze cunostintele si sa evalueze nivelul de pregatire. De asemenea, ii pregatesc pentru viitoarele testari scolare care vor fi realizate dupa standarde europene.

Ne dorim ca acest material sa fie un instrument de lucru util pentru elevi, care sa le asigure succesul in invatare atat pe parcursul anului scolar, cat si la evaluarea finala, precum si o resursa valoroasa pentru cadre didactice si parinti.