Descriere
Inceputul studiului la orice instrument este foarte important pentru un copil — il poate face sa iubeasca sau sa respinga instrumentul pentru totdeauna. Metoda de pian a Cameliei are ceva cu totul special, unic: ii face pe copii sa cante cu drag si cu bucurie chiar si exercitii de cateva sunete care au ca scop sa-i invete notele, valorile muzicale sau cum sa tina mana pe pian. Cu joaca, poezie si cantec, se construieste un fel de vraja care, intr-o atmosfera de voie buna, si „pacaleste" pe copii sa repete exercitiile-cantece si astfel sa faca progrese imediate. [...] Metoda ei de pian este alcatuita din noua trepte, noua capitole care cuceresc pe rand sunetele muzicale, ritmul, nuantele, alteratiile, cheile, intervalele, acordurile, si-i invata pe copii sa cante melodii cu acompaniament, dublate de cantarea cu vocea. [...] De la notiuni elementare de teoria muzicii inserate in exercitii ritmice simple si simpatice, insotite de scurte poezii pentru fiecare zi a saptamanii, se ajunge, parca „pe nesimtite", la gama Do major. Cantarea simultana voce-pian, cu acompaniamente variate si vesele, ii duce pe copii in lumea lui Cowboy Jo, a greierilor, a trompetelor si a notelor de halva. Fiecare pagina intoarsa aduce ceva nou, atat tehnic, cat si muzical. Treptat, cantecele se diversifica, iar poeziile foarte sugestive ii farmeca pe copii cu pitici, cocosi, poduri, trenulete, regele Decebal sau mos Ene. Cu noi poezii si melodii se ajunge la cantarea simultana a 2 si 3 sunete. Cu gargarite, Tom si Jerry sau chinezul Ciang-ling, se cuceresc treptat alteratiile, ritmurile, cantarea simultana la doua maini. Jocul cu cantecele si poezii conduce pe copii spre piese din ce in ce mai complexe, atat ritmic, cat si intonational. Cu ajutorul unui citat din Simfonia nr. 94 (Surpriza) de Joseph Haydn, copii invata nuantele, iar acordurile de secunde (clustere diatonice) ii conduc in lumea tulnicelor sau a tobelor. [...] Fantezia si imaginatia copiilor este permanent pusa la lucru, incat, aproape fara sa-si dea seama, problemele de tehnica pianistica se rezolva repede si sigur. La dubla performanta de creativitate, in domeniul muzical si al versurilor, se adauga inca un element foarte atractiv si important, cel vizual: desenele extrem de sugestive facute special pentru fiecare melodie. [...] Invatarea cantatului la pian cu melodii vesele si dragalase, poezii si desene inspirate, nu poate decat faca pe copii sa indrageasca muzica si pianul, apoi, dupa ce termina de parcurs aceasta metoda, stapanind deja baza tehnica si cunostintele muzicale necesare, sa fie curiosi sa descopere piesele lui J. S. Bach, D. Scarlatti si W. A. Mozart. (Doina Rotaru)