Descriere
Realitatile la care trebuie sa se adapteze scoala romaneasca sint intr-o continua schimbare, avalansa de situatii in care cadrul didactic este pus zi de zi necesitind cunoasterea tuturor aspectelor ce ar putea influenta desfasurarea activitatii instructiv-educative.
Cu o perspectiva echilibrata intre teorie si practica, volumul propune o abordare noua in aria stiintelor educatiei si ofera sfaturi care vin atit in sprijinul debutantilor, cit si al profesorilor cu experienta, ajutindu-i sa inteleaga mai bine lumea complexa si contradictorie a scolii. Numeroasele exemple si experimente, ce ilustreaza in egala masura principiile pedagogice consacrate si punctele de vedere recente, faciliteaza aprofundarea temelor discutate.
Din cuprins:
Principiul competentei cadrului didactic - Principiul familiaritatii - Principiul personalizarii relatiei - Principiul empatiei - Principiul incurajarii - Principiul flexibilitatii - Principiul constientizarii - Principiul dialogului - Principiul participarii active - Principiul interactivitatii - Principiul manipularii - Principiul dovezii sociale - Principiul consecventei comportamentale - Principiul pedepsei si recompensei - Principiul consecintelor logice - Principiul standardelor de performanta - Principiul disonantei cognitive - Principiul evitarii gindirii stereotipe - Principiul nondiscriminarii.
Din cuprins:
Principiul competentei cadrului didactic - Principiul familiaritatii - Principiul personalizarii relatiei - Principiul empatiei - Principiul incurajarii - Principiul flexibilitatii - Principiul constientizarii - Principiul dialogului - Principiul participarii active - Principiul interactivitatii - Principiul manipularii - Principiul dovezii sociale - Principiul consecventei comportamentale - Principiul pedepsei si recompensei - Principiul consecintelor logice - Principiul standardelor de performanta - Principiul disonantei cognitive - Principiul evitarii gindirii stereotipe - Principiul nondiscriminarii.