Descriere
La realizarea acestui volum au contribuit: Bogdan Balan, Stefan Boncu, Simona Butnaru, Ciprian Ceobanu, Teodor Cozma, Carmen Cretu, Ion Dafinoiu, Georgeta Diac, Florin Frumos, Ovidiu Gavrilovici, Alois Ghergut, Luminita Iacob, Adrian Vicentiu Labar, Gianina Ana Masari, Constantin Moise, Mariana Momanu, Nicoleta Laura Popa, Dorina Salavastru, Elena Seghedin, Liliana Stan.
Actualizata in conformitate cu noua tematica pentru perfectionarea cadrelor didactice, editia a treia a Psihopedagogiei pentru examenele de definitivare si grade didactice contine douazeci si sapte de capitole ce trateaza subiecte precum calitatea in educatie, educatia in societatea moderna, perspectiva epistemologica asupra pedagogiei si curriculumului scolar, succesul si insuccesul scolar sau educatia pentru diversitate culturala. Fiecare capitol este conceput intr-o maniera interactiva si include teme si intrebari care evidentiaza aspectele esentiale ale problematicii abordate. Lucrarea este un suport indispensabil profesorilor atit in pregatirea pentru examenele de definitivare si grade didactice, cit si in elaborarea lectiilor, intocmirea unor materiale didactice sau a unor referate de specialitate.
Actualizata in conformitate cu noua tematica pentru perfectionarea cadrelor didactice, editia a treia a Psihopedagogiei pentru examenele de definitivare si grade didactice contine douazeci si sapte de capitole ce trateaza subiecte precum calitatea in educatie, educatia in societatea moderna, perspectiva epistemologica asupra pedagogiei si curriculumului scolar, succesul si insuccesul scolar sau educatia pentru diversitate culturala. Fiecare capitol este conceput intr-o maniera interactiva si include teme si intrebari care evidentiaza aspectele esentiale ale problematicii abordate. Lucrarea este un suport indispensabil profesorilor atit in pregatirea pentru examenele de definitivare si grade didactice, cit si in elaborarea lectiilor, intocmirea unor materiale didactice sau a unor referate de specialitate.
Constantin Cucos s-a nascut in localitatea Osoi-Comarna, judetul Iasi, in 1958. Este absolvent al Facultatii de Filosofie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi, promotia 1985. In 1994 a obtinut titlul de doctor in stiintele educatiei la universitatea ieseana, cu o lucrare de filosofia educatiei. Este profesor universitar in cadrul Facultatii de Psihologie si Stiinte ale Educatiei si director al Departamentului pentru Pregatirea Personalului Didactic din cadrul Universitatii „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi. Lucrari publicate: Pedagogie si axiologie (Editura Didactica si Pedagogica R. A., 1995), Educatia religioasa. Continut si forme de realizare (Editura Didactica si Pedagogica, 1996), Minciuna, contrafacere, simulare. O abordare psihopedagogica (Editura Polirom, 1997), Educatia religioasa. Repere teoretice si metodice (Editura Polirom, 1999; editia a II-a, 2009), Educatia. Dimensiuni culturale si interculturale (Editura Polirom, 2000), Pedagogie (Editura Polirom, 2000; editia a II-a, 2002; editia a III-a, 2014), Timp si temporalitate in educatie. Elemente pentru un management al timpului scolar (Editura Polirom, 2002), Informatizarea in educatie. Aspecte ale virtualizarii formarii (Editura Polirom, 2006), Teoria si metodologia evaluarii (Editura Polirom, 2008), Educatia. Iubire, edificare, desavirsire (Editura Polirom, 2008), Educatia. Experiente, reflectii, solutii (Editura Polirom, 2013), Educatia estetica (Editura Polirom, 2014), Educatia. Reintemeieri, dinamici, prefigurari (Editura Polirom, 2017). Este autor a peste 200 de studii in volume colective sau reviste de specialitate. Domenii de competenta: filosofia educatiei, pedagogia culturii, educatia religioasa, pedagogia interculturala.