Descriere
Cu amestecul expert de memorii, critica si jurnalism pentru care Leslie Jamison a primit atat de multe aprecieri, Sa urle, sa arda exploreaza adancimile oceanice ale dorintei si reverberatiile obsesiei.
Cateva dintre subiectele lui Jamison sunt 52 Blue, „cea mai singura balena din lume”, amintirile stranii dintr-o viata anterioara ale copiilor, cetatenii devotati ai unei lumi online numite Second Life, peisajul bantuit al razboiului civil din Sri Lanka si un intreg muzeu dedicat ramasitelor relatiilor incheiate. De la analiza acestora, Jamison ajunge la pietre de incercare mai personale – barbati plecati si povesti de iubire frante, casnicia, maternitatea – in eseuri in care povesteste despre escapada romantica la Las Vegas, despre cum a devenit mama vitrega si despre cum a nascut.
Comparata adesea cu Joan Didion si Susan Sontag si considerata de multi una dintre vocile definitorii ale generatiei ei, Jamison isi pune sub semnul intrebarii propria viata cu aceeasi nuanta si cu aceeasi rigoare pe care le aplica subiectelor ei. Rezultatul este un memento care provoaca la gandire, despre bucuria si hrana pentru suflet care se gasesc in cele mai neasteptate imprejurari.
Prefata editiei in limba romana este semnata de Cristian Lupsa, editor DoR.
Prefata editiei in limba romana este semnata de Cristian Lupsa, editor DoR.
Disparitia „plictiselii” inseamna disparitia contemplatiei, disparitia lucrurilor contradictorii si complicate si, implicit, disparitia empatiei. Leslie Jamison stie asta, iar eseurile din aceasta carte sunt inca o dovada a capacitatii ei de a trai in lume si de a o analiza in toate momentele ei banale, de a o intoarce pe toate partile pana cand o fotografie, o calatorie, o nunta, o relatie devin atat cel mai important lucru din lume, cat si un paliativ pentru suferinta. — Cristian Lupsa, DoR
Ascutita ca o lama […], Leslie Jamison a fost numita rodul nou-nascut al uniunii dintre Joan Didion si Susan Sontag. Chiar si pentru o scriitoare cu dozele generoase de talent si succes ale lui Jamison, o asemenea descriere creeaza asteptari la inaltimea carora este greu sa te ridici. Dar Jamison o face cu varf si indesat. Eseurile au un ton de reportaj, dar in acelasi timp si de marturie; impletesc realitatile unor straini disparati cu experientele proprii ale autoarei si creeaza din ele ceva intens, mai uman si, uneori, atat de inteligent si de revelator, incat cititorului i se taie respiratia. — Samantha Shoech, San Francisco Chronicle
Intelectul neobosit si uimitor de puternic al lui Leslie Jamison ne-a daruit doua opere de nonfictiune monumentale. Aici isi concentreaza ochiul patrunzator asupra unor subiecte cum ar fi cea mai singura balena din lume sau un muzeu din Croatia plin cu efluviile relatiilor esuate. — O, The Oprah Magazine
Asemenea sticlei dintr-un caleidoscop, atentia lui Jamison pare capabila sa reflecte orice subiect atinge. Cand am ridicat intr-un tarziu ochii din paginile cartii, am privit lumea cu o admiratie noua. — Cornelia Channing, The Paris Review
Provocatoare, plina de compasiune, curiozitate si modestie, Jamison recunoaste ca are si ea mize in joc, iar stilul ei intelept si alert nu are decat de castigat din aceasta marturisire. — Chris Hewitt, Minneapolis Star Tribune
Carte finalista a PEN/Diamonstein-Spielvogel Award for the Art of the Essay 2020