Descriere
Cu fotografiile autorului
„Calatorim si pentru a fi singuri, chiar daca asta inseamna singuri cu propria noastra lume. Planeta se invarte mai repede si a devenit mai aglomerata, prin urmare mai familiara si mai la indemana decat oricand. Dar daca-ti doresti cu adevarat, daca esti suficient de curios si dispus sa pleci pe bune, imbratisand ocolurile si nefamiliarul, vei descoperi ca lumea are inca intinderi prea putin batute cu piciorul, colturi ascunse, savori negustate, populatii care vorbesc alte cuvinte si care traiesc intr-un alt ritm, un alt timp, un alt fel de viata. E nevoie de un singur pas ca sa pleci de undeva inspre altundeva. Uneori foarte departe.“
„„Aveam in cap de multã vreme America de Sud si Peru, iar cateva nopti de surfing pe Internet m-au ajutat sa ma decid asupra unor obiective interesante si, pe cat posibil, mai putin turistice. In primul rand Machu Picchu, pentru care insa am ales cel mai lung si mai dificil traseu: Choquequirao, despre care toata lumea spunea ca e neatractiv pentru turismul de masa. In al doilea rand, dar, poate, cel mai important: Nevado Mismi (5597 m), muntele unde se afla izvorul Amazonului.
Oamenii au calatorit si au facut marile descoperiri inainte de epoca digitala, folosind busole, harti incomplete si propriile simturi. Si ce placere sa folosesti o harta de hartie! Fragilitatea ei, gestul amplu al desfasurarii, punerea degetului pe un punct minuscul si exercitiul imaginatiei de a estima distantele, de a completa tot ce nu se vede, de a „intrevedea" geografia reala, apoi momentul in care, ajuns in cele din urma la destinatie, locul cautat isi etaleaza dimensiunile, intotdeauna surprinzatoare, sub privirea ta entuziasta! Ca sa pleci la drum nu ai nevoie de aplicatii, ai nevoie de aplecare."“ (Marius CHIVU)
Oamenii au calatorit si au facut marile descoperiri inainte de epoca digitala, folosind busole, harti incomplete si propriile simturi. Si ce placere sa folosesti o harta de hartie! Fragilitatea ei, gestul amplu al desfasurarii, punerea degetului pe un punct minuscul si exercitiul imaginatiei de a estima distantele, de a completa tot ce nu se vede, de a „intrevedea" geografia reala, apoi momentul in care, ajuns in cele din urma la destinatie, locul cautat isi etaleaza dimensiunile, intotdeauna surprinzatoare, sub privirea ta entuziasta! Ca sa pleci la drum nu ai nevoie de aplicatii, ai nevoie de aplecare."“ (Marius CHIVU)
MARIUS CHIVU, n. 1978. Scriitor, traducator si cronicar literar. In 2003 a castigat prima editie a Festivalului de Poezie „Prometheus“ de la Sfantu Gheorghe, Tulcea. A debutat cu volumul de poezie Vantureasa de plastic (Editura Brumar, 2012 / La ventolière en plastique, traduit par Fanny Chartres, Éditions MEO, 2015; premiul pentru debut al USR si cel al revistei Observator cultural; nominalizari la premiile Cartea Anului, acordat de revista Romania literara, si Cartea de Poezie a Anului, acordat de Radio Romania Cultural). A publicat jurnalele de calatorie Trei saptamani in Anzi (Humanitas, 2016) si Trei saptamani in Himalaya (Humanitas, 2012, 2016), volumul de proza scurta Sfarsit de sezon (Polirom, 2014) si cartea de interviuri Ce-a vrut sa spuna autorul (Polirom, 2013). A mai publicat poezie in antologiile: Tu, inainte de toate (coord. Cosmin Perta, Paralela 45, 2018), Bucuresti ’21. Epopee participativa (coord. Svetlana Carstean, ARCUB, 2015), Lumina din cuvinte (coord. Irina Petras, Editura Scoala Ardeleana, 2015), Poets in Transylvania (coord. Radu Vancu & Dragos Varga, Editura Armanis, 2014) si Cele mai frumoase poeme din 2012 (coord. Claudiu Komartin & Radu Vancu, Tracus Arte, 2013). A editat antologiile de poezie: Singuratatea nobletele ei de Petre Stoica (Cartier, 2017), Dans de Nina Cassian (CD-carte, Casa Radio, 2017), 111 cele mai frumoase poeme de dragoste din literatura romana (impreuna cu Radu Vancu, Nemira, 2016), 111 cele mai frumoase poeme de G. Bacovia (Nemira, 2015) si Trandafirul negru de Stefan Aug. Doinas (CD-carte, Casa Radio, 2012). Este redactor-editor al revistelor Dilema veche si Iocan (alaturi de Florin Iaru & Cristian Teodorescu), precum si realizatorul emisiunii cu scriitori „All You Can Read“ de pe www. UrbanSunsets. com. Poezia sa a fost tradusa in franceza, suedeza, engleza, polona, spaniola si catalana. Pasaje din Vantureasa de plastic sunt reproduse in Muzeul Mamei din Petrila, creat de ilustratorul Ion Barbu in 2013.