Descriere
Intr-adevar, materialismului extrem, care considera moartea ca fiind punctul final al vietii, i se opun credinta crestina si exprimarea sau experienta sa, in Biserica Ortodoxa, prin mijlocirea unei traditii scripturistice, liturgice, ascetice si duhovnicesti, adiind ca un vant aducator de nadejde.
Printr-un exercitiu de o mare limpezime, parinteleTheodore Papanicolaou propune o reflectie foarte actuala, cu privire la statutul mortii in societatile noastre contemporane. Intr-adevar, intr-un timp in care imaginea devine suportul de comunicare prin excelenta, vederea mortii este cel mai adesea legata de o reprezentare artistica, expresie a violentei unei lumi lipsite de repere. Cu toate acestea, in moartea lui Hristos, moartea isi modeleaza un chip, al Celui Inviat, ceea ce-i face apropierea mai suportabila. Ea este imaginea unui nou inceput. Desigur, durerile si suferintele legate de moarte sunt reale. Lipsa celor apropiati noua provoaca o tristete pe care e bine sa o recunoastem si sa o respectam.
Mitropolitul Emanuel, al Frantei
Printr-un exercitiu de o mare limpezime, parinteleTheodore Papanicolaou propune o reflectie foarte actuala, cu privire la statutul mortii in societatile noastre contemporane. Intr-adevar, intr-un timp in care imaginea devine suportul de comunicare prin excelenta, vederea mortii este cel mai adesea legata de o reprezentare artistica, expresie a violentei unei lumi lipsite de repere. Cu toate acestea, in moartea lui Hristos, moartea isi modeleaza un chip, al Celui Inviat, ceea ce-i face apropierea mai suportabila. Ea este imaginea unui nou inceput. Desigur, durerile si suferintele legate de moarte sunt reale. Lipsa celor apropiati noua provoaca o tristete pe care e bine sa o recunoastem si sa o respectam.
Mitropolitul Emanuel, al Frantei