Descriere
Auxiliarul Caiet integrat. Clasa pregătitoare are în componenţa sa exerciţii, semne grafice, scriere, exerciţii-joc, fişe de lucru sau de verificare la disciplinele Comunicare în limba română, Matematică şi explorarea mediului şi Dezvoltare personală. Cerinţele lucrării au formă de enunţuri sau de sigle explicate la legendă.
Acest caiet vine în completarea lucrărilor Primii paşi în Matematică şi explorarea mediului, Primii paşi. Comunicare în limba română. În toate aceste trei lucrări s-a realizat armonizarea conţinuturilor propuse de programa şcolară într-un demers interdisciplinar, logic şi unitar, pe săptămâni. Obiectivele din programă sunt parcurse cu „paşi mici" şi sunt corelate cu numărul de ore alocate scrierii, ceea ce îi oferă şcolarului posibilitatea de a înţelege şi consolida.
Din experienţa didactică, putem sublinia faptul că elevii au nevoie la această vârstă de mânuirea obiectelor, de joc, de exersare repetată (pentru fixarea cunoştinţelor şi a deprinderilor) şi de oferirea mai multor metode de lucru (pentru înţelegerea conceptelor). Astfel, în timp, noţiunile sunt înţelese şi interiorizate, iar scrierea se consolidează (pe măsură ce se dezvoltă şi musculatura mâinii).
Exerciţiile propuse sunt variate şi au grade diferite de dificultate. Fişele de verificare/evaluare ajută cadrul didactic în reglarea strategiilor de predare, pentru o mai bună adaptare la particularităţile individuale şi de vârstă ale elevilor.
Printr-o abordare interdisciplinară, lucrările Primii paşi în Matematică şi explorarea mediului, Primii paşi. Comunicare în limba română şi Caiet integrat se încadrează in cerintele OMEN nr. 3418/19.03.2013, care vizează ca elevul să-si valorifice cunostinţele, să se pună în evidenţă pe sine ca personalitate, să dea dovadă de flexibilitate, să obţină competenţele necesare pentru a se adapta la contexte noi.
Prin acest set de auxiliare am dorit să răspundem optim atât exigenţelor profesorilor din ciclul primar în realizarea unui demers personalizat în contextul specific al fiecărei clase şi al fiecărui elev, cât şi solicitării părinţilor de a putea urmări progresul şcolar realizat de copil.
Autorii