Descriere
Editura Sigma vă propune pentru clasa pregătitoare un caiet de vacanţă, realizat în concordanţă cu programele şcolare aprobate. Temele-umbrelă sub care s-au adunat activitățile de lucru sunt familiare copiilor, accesibile, interesante. Cerințele sunt legate de viața reală, matematica e aplicată în cotidian, astfel încât copilul să înțeleagă la ce folosește și să trateze cu mai mult interes acest domeniu. Tangențial, elevul are parte și de îmbinări ale unor cerințe ce țin de arte vizuale, de explorarea mediului sau dezvoltarea personală, dar doar pentru că am dorit să demonstrăm că ce învățăm la școală ne ajută în viața reală și că totul se îmbină. Copilul este pus în fața unor contexte multiple, a unor situații problemă, este obligat să descopere, nu să memoreze, totul bazându-se pe conexiunea de idei.
Tangențial, elevul are parte și de îmbinări ale unor cerințe ce țin de arte vizuale, de explorarea mediului sau dezvoltarea personală, dar doar pentru că am dorit să demonstrăm că ce învățăm la școală ne ajută în viața reală și că totul se îmbină. Copilul este pus în fața unor contexte multiple, a unor situații problemă, este obligat să descopere, nu să memoreze, totul bazându-se pe conexiunea de idei.
Alături de el, în această călătorie de vacanţă, se vor afla trei prieteni – Mat, Ema şi Tică – care, acolo unde este necesar, vor participa la rezolvarea exerciţiilor propuse şi vor avea scris fiecare rezultatul obţinut. Copilul va putea completa şi el cu rezultatul său şi va putea observa dacă este asemănător cu vreunul din cele obţinute de Mat,Ema sau Tică.
Câteva exemple de tipuri de exerciţii întâlnite:
– comunicare: identificarea şi numirea unor trăsături ale obiectelor/ fiinţelor din universul apropiat; exprimarea acordului/ dezacordului faţă de acţiunile, atitudinile unor personaje; observarea unor mărci specifice (de exemplu, plural/ gen etc.); realizarea unui afiş pentru promovarea unei serbări/ a unui concurs/ a unui proiect;
– matematică: realizarea unor modele repetitive (cu desene sau cu obiecte), respectând o regulă dată; generarea/ completarea unor şiruri de simboluri sau de numere folosind o regulă dată; utilizarea unei formule de calcul; identificarea, într-un număr, a cifrei unităţilor / zecilor / sutelor / miilor; determinarea unei fracţii când numărătorul şi/sau numitorul îndeplinesc anumite condiţii; utilizarea semnelor <, >, = în compararea numerelor sau fracţiilor cu ajutorul unor exemple concrete şi a unor reprezentări grafice;
– ştiinţe ale naturii: observarea efectului poluării asupra unor organisme; identificarea comportamentelor distructive ale omului față de mediu;
– arte vizuale şi abilităţi practice: exerciții de diversificare a ariei de utilizare a elementelor de limbaj plastic în scopul amplificării potențialului lor expresiv; realizarea de produse utile și estetice, pentru viața de zi cu zi, pentru decorarea cărora se pot folosi diferite procedee; realizarea de contururi, decupaje, colaje, amprentări.
Suntem noii tai prieteni in aceasta vacanta.Prima noastra vacanta ca scolarii.Ne vom
Juca si calatori,vom cunoaste locuri noi.Vom avea parte de aventuri si vom recapitula
intr-un mod placut ce am facut la scoala.Nu trebuie sa uitam !In toamna vom fi mai
siguri,mai isteti,mai pregatiti.
A sosit vacanta mare,
Hai cu totii la plimbare!
Hai la draga noastra mare
Cu guvizi,cu scoici,vapoare
Hai sa mergem si la munte
Sa urcam carari marunte
Sa bem apa din izvoare
Sa admiram caprioare
Zimbri,ursi,cerbi si arici
Si sa studiem furnici!
Sa ne vizitam bunicii
Si sa degustam delicii!
Sa cunoastem oameni noi
Locuri faine si eroi !
Sa ne-ndragostim de carti
Sa nu avem greutati !
Sa cantam si la chitara
Sa ne bucuram de vara !
Iar la-ntorcerea la scoala
Sa nu fim luati in oala
S-avem sufletele pline
Mintea brici,ca le sustine!