Descriere
Cuvant-inainte
Alcatuita dupa "Programa scolara pentru disciplina COMUNICARE IN LIMBA ROMANA (2013)", lucrarea de fata se adreseaza atat elevilor din clasa a II-a pentru invatarea, exersarea si aprofundarea notiunilor de limba romana invatate la clasa, cat si invatatorilor care o pot folosi in procesul de predare-invatare sau parintilor care vor sa le fie alaturi copiilor in calatoria prin limba romana.
Temele se pot studia in una, doua sau mai multe ore fiecare si sunt structurate in cate doua parti independente una de cealalta:
- Partea A are drept scop invatarea corecta a limbii romane; cuprinde notiuni teoretice, exercitii foarte variate de cunoastere, completare, creativitate; de asemenea contine rebusuri si jocuri care-i solicita si-i antreneaza pe elevi, amuzandu-i in acelasi timp.
- Partea B cuprinde texte variate in proza sau in versuri, dar si texte stiintifice accesibile, urmarind receptarea si intelegerea mesajului scris, precum si dezvoltarea personala a elevilor in situatii familiare in care acestia se pot afla. In aceasta parte a fost urmarit modelul testelor nationale gradat, astfel incat scolarii sa fie pregatiti din timp pentru testarea finala.
In rezolvarea exercitiilor, micii scolari vor avea ocazia sa-si exprime propria opinie, sa justifice o alegere, sa creeze (desene, rime, versuri, replici), sa se joace invatand in acelasi timp limba romana.
Original util, prezentul material va dezvolta la copii placerea lucrului individual. Originalitatea este data de modul de abordare a continuturilor din programa scolara, iar utilitatea se regaseste in contextul sustinerii testarii nationale la sfarsitul clasei a II-a.
CUPRINS
Cuvânt-înainte
PROPOZIŢIA
Semnele de punctuaţie
Punctul (.)
Semnul întrebării(?)
Semnul exclamării (!)
Virgula (,)
Două puncte (:)
TEXTUL
Organizarea textului scris in pagina caietului
Textul în versuri
Textul cu dialog
NOŢIUNI DE FONETICĂ
Supetul. Litera. Alfabetul
Despărţirea cuvintelor în silabe
Scrierea corectă a cuvintelor care conţin litera "x"
Scrierea corectă a cuvintelor care conţin „â" şi „î"
Scrierea corectă a cuvintelor care conţin consoana „m" înainte de "b" şi „p"
Scrierea corecta a grupurilor de vocale „ea", "ia", "ie"
Grupurile de voca1e "oa", "ua","uă"
Grupurile de litere "ce", "ci", "che", "chi"
Grupurile de litere "ge", "gi", "ghe", "ghi"
VOCABULAR
Cuvântul
Cuvinte cu sens asemănător
Cuvinte cu sens opus
Cuvinte cu aceeaşi formă şi înţeles diferit
Scrierea corectă a cuvintelor „într-o"/"într-un", "dintr-o",/"dintr-un, "printr-o"/,"printr-un"
Scrierea corectă a cuvintelor „sa"/,"s-a"; "sau"/ "s-au"
SCRIEREA FUNCŢIONALĂ
Biletul
Felicitarea
Afişul
SCRIEREA IMAGINATIVĂ
Compunerea după imagini
Compunerea după un şir de imagini
Compunerea după un şir de intrebări
ZIARUL SI REVISTA CLASEI
Teste de evaluarea competenţelor fundamentale lafinalul clasei a II-a